Bereid je voor op het nieuwste hoofdstuk uit het epische 2D-verhaal.
Nu Eggman eindelijk is verslagen, gaan Sonic en Tails op een welverdiende vakantie. Sonic spurt er onmiddellijk vandoor om nieuwe gebieden te verkennen. Ondertussen broedt Dr. Eggman op nieuwe sinistere plannetjes. Hij is woest dat het Death Egg door toedoen van die lastige blauwe egel is vernietigd en Eggman kan niet wachten om hem dat betaald te zetten.