World of Goo is een bekroond puzzel-/bouwspel dat geheel is gebaseerd op de spelfysica en helemaal in elkaar is gezet door twee jongens. Van levende, wriemelende, pratende klodders slijm maak je gebouwen, bruggen, kanonskogels, zeppelins en reusachtige tongen. De miljoenen slijmballen die wonen in de prachtige World of Goo gaan maar wat graag op verkenning uit - alleen weten ze niet dat ze in een spel zitten en dat ze ontzettend lekker zijn.