Lees ons interview en ontdek wat Eiji Aonuma’s favoriete elementen zijn in de Legend of Zelda-serie!
The Legend of Zelda: Breath of the Wild verschijnt op 3 maart voor de Nintendo Switch en Wii U. We spraken met Eiji Aonuma, de producent van de Legend of Zelda-serie, en vroegen hem naar zijn ideeën over de verschillende onderdelen van de game. Hoe kun je de Hyrule-vlakte het beste oversteken? Wie is Eiji's favoriet, Link of Toon Link? Dit en nog veel meer lees je in dit interview – en misschien vind je er ook nog een paar tips voor het avontuur dat je te wachten staat!
NoE: Als je de Hyrule-vlakte oversteekt, rijd je dan op Epona of rol je naar de andere kant?
NoE: Als je één voorwerp uit de Legend of Zelda-serie mocht hebben, wat zou dat dan zijn?
EA: Ik hou wél van de Hookshot, maar met de Ocarina of Time zou ik terug kunnen gaan naar mijn jongere jaren, om mijn leven opnieuw te beleven. (lacht)
NoE: In The Legend of Zelda: Breath of the Wild kunnen amiibo je willekeurige hoeveelheden handige voorwerpen geven. Ontvang je liever een willekeurige hoeveelheid vlees of vis?
NoE: Wat is je favoriete wapen of tactiek om een door Bokoblins geteisterde buitenpost van vijanden te ontdoen? Geef ons je beste tip!
NoE: Hoe gebruik je de Sheikah-steen het liefst in The Legend of Zelda: Breath of the Wild?
EA: De Stasiskracht! Door met de Stasiskracht een ton te bevriezen en heel vaak te raken, om hem vervolgens los te laten op een grote groep vijanden, is erg leuk.