23 juni 2017 – Nu de E3 2017 achter de rug is, kijkt Nintendo vooruit naar alle geweldige games die de rest van dit jaar en begin 2018 uitkomen voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen. Daaronder bevinden zich games in enkele van Nintendo’s populairste series, inclusief Metroid: Samus Returns, Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowsers onderdanen, Pokémon Ultra Sun, Pokémon Ultra Moon, en Hey! PIKMIN.
Pokémon Ultra Sun en Pokémon Ultra Moon: Pokémon Ultra Sun en Pokémon Ultra Moon geven je avontuur in de tropische Alola-regio een nieuwe draai met nieuwe toevoegingen aan het verhaal, nieuwe Pokémon en verbeterde functies. Deze games worden op 17 november uitgebracht.
Etrian Odyssey V: Beyond the Myth: In Etrian Odyssey V: Beyond the Myth bepalen spelers zelf hoe hun avonturen zich ontvouwen. Spelers stellen om te beginnen een groep avonturiers samen om daarmee het mysterieuze labyrint van de Yggdrasil Tree te verkennen. Het vijfde deel in de geliefde RPG-serie bevat de epische turn-based gevechten, uitdagende verkenningstochten en prachtige artstijl waar de fans van zijn gaan houden. Etrian Odyssey V: Beyond the Myth wordt komende herfst uitgebracht.
Radiant Historia: Perfect Chronology: Dit is een uitgebreide versie van de klassieke RPG Radiant Historia, die oorspronkelijk voor de Nintendo DS is uitgebracht. Deze versie levert nieuwe verhalende content, verbeterde gameplay en fraaiere beelden. Radiant Historia: Perfect Chronology verschijnt begin 2018.
Shin Megami Tensei: Strange Journey Redux: Shin Megami Tensei: Strange Journey keert terug naar de Nintendo 3DS met nieuwe verhalende content, extra eindes, een nieuwe kerker om te verkennen en meer leuke verrassingen. Deze verbeterde versie van de veelgeprezen RPG komt begin 2018 uit voor de Nintendo 3DS.