Nieuwe Pokémon-games aangekondigd in Pokémon Direct
Pokémon brengt later dit jaar Pokkén Tournament DX voor de Nintendo Switch uit. Dankzij alle content van zowel de Wii U- als de arcadeversies van Pokkén Tournament laat Pokkén Tournament DX spelers kennismaken met de ultieme Pokkén-ervaring vol coole, nieuwe mogelijkheden.
Tijdens de Pokémon Direct kregen de kijkers ook voorproefjes te zien van de nieuwste games in de Pokémon-serie, Pokémon Ultra Sun en Pokémon Ultra Moon. Er zijn twee nieuwe Pokémon-vormen getoond die herinneren aan die van de Legendarische Pokémon Solgaleo en Lunala. Pokémon Ultra Sun en Pokémon Ultra Moon zijn versterkt met nieuwe extra's voor het verhaal en kenmerken van Pokémon Sun en Pokémon Moon. De wereldwijde release van Pokémon Ultra Sun en Pokémon Ultra Moon is gepland voor 17 november 2017. Later dit jaar wordt er meer over deze games bekendgemaakt.
Ook werd bekendgemaakt dat de Pokémon-games Pokémon Gold Version en Pokémon Silver Version worden uitgebracht voor de Nintendo 3DS Virtual Console. Pokémon Gold Version en Pokémon Silver Version zijn op 21 november 1999 in Japan uitgebracht als het tweede paar games in de Pokémon-serie. Deze games, die oorspronkelijk zijn uitgebracht als Game Boy Color-titels in Japan, worden zo omgebouwd tot Virtual Console-versies dat ze net zo op het scherm verschijnen als op de Game Boy Color. Beide games zullen geschikt zijn voor de draadloze communicatiefuncties van de Nintendo 3DS en Trainers kunnen alvast uitkijken naar Link Trades en Link Battles tussen de Virtual Console-versies van Pokémon Gold Version en Pokémon Silver Version. Bovendien zullen deze games compatibel zijn met de Time Capsule-functie, waarmee spelers Link Trade Pokémon kunnen ruilen tussen de Virtual Console-versies van Pokémon Gold Version of Pokémon Silver Version en de Virtual Console-versies van Pokémon Red Version, Pokémon Blue Version, of Pokémon Yellow Version: Special Pikachu Edition in de Pokémon Centers in de games. Beide games zullen compatibel zijn met Pokémon Bank en worden deze herfst uitgebracht.