Pokémon Bank* is een applicatie voor de Nintendo 3DS waarmee je Pokémon op het internet kunt opslaan om ze later te kunnen gebruiken. Op die manier kun je de Pokémon die je hebt getraind, meenemen op je volgende avontuur! Om Pokémon Bank te kunnen gebruiken moet je jaarlijks een bijdrage betalen.
In Pokémon Bank heb je 100 boxen. Elke box kan 30 Pokémon bevatten, waardoor je in totaal 3000 Pokémon op kunt slaan. Pokémon Bank is ideaal voor spelers die veel verschillende soorten Pokémon willen bemachtigen, of voor spelers die vele Pokémon willen trainen ter voorbereiding op gevechten en wedstrijden. Mocht je om wat voor reden ook je Game Card ooit kwijtraken, dan zijn je Pokémon toch veilig opgeslagen met Pokémon Bank en kun je ze in een handomdraai weer in een nieuwe game importeren.
Als je Pokémon Bank downloadt, kun je ook gratis* de bijbehorende applicatie Poké Transporter downloaden! Als er een exemplaar van Pokémon Black Version, Pokémon White Version, Pokémon Black Version 2 of Pokémon White Version 2 in je Nintendo 3DS-systeem zit, kun je Poké Transporter gebruiken om Pokémon uit deze games over te dragen naar hun eigen boxen op het internet. Vervolgens kun je Pokémon Bank gebruiken om deze Pokémon heel eenvoudig naar compatibele Pokémon-games te verplaatsen.
Misschien kun je Pokémon Bank of Poké Transporter niet gebruiken voor Pokémon die illegaal zijn gemaakt, met software die niet is goedgekeurd door The Pokémon Company en Nintendo. Het is dan bijvoorbeeld niet mogelijk om deze Pokémon online in je boxen op te slaan, of tussen boxen te verplaatsen.