CI_SNES_SuperMetroid_Devs.jpg
Deze reeks interviews is gedaan om de release van het Nintendo Classic Mini: Super Nintendo Entertainment System. Mijn onderwerp voor dit derde interview is Super Metroid.
In Europa werd de originele Metroid uitgegeven voor het Nintendo Entertainment System in 1988, Metroid II: Return of Samus kwam uit op de Game Boy in 1992 en Super Metroid verscheen als het derde spel in de serie in 1994, meer dan twee jaar na de Europese release van de Super NES.
Waarom duurde de ontwikkeling van het spel zo lang? Waar is het idee ontstaan? Dit keer praat ik met Yoshio Sakamoto, de bedenker van Metroid die altijd betrokken is gebleven bij de serie, en Kenji Yamamoto, die het geluid van Metroid heeft ontwikkeld.
Sakamoto-san sprak eerder met me over het originele Metroid-spel in een interview voor het Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System, dus bekijk dat zeker ook eens.
Yamamoto-san, bij welke titels bent u eerder betrokken geweest voordat u aan het geluid voor Super Metroid ging werken?
1. Punch-Out!!: Nadat het originele Punch-Out!!-spel voor het eerst verscheen in de speelhallen, werd er een nieuwe versie van het sport-actiespel uitgebracht voor de NES. Oorspronkelijk uitgebracht in Japan in november 1987 en in Europa in december 1987.
2. Famicom Wars: Een strategisch simulatiespel, uitgebracht voor de Famicom in augustus 1988. Alleen verkocht in Japan.
4. Family Computer Disk System: Een randapparaat voor het Famicom-systeem dat in februari 1986 werd uitgebracht in Japan. Met de diskettes die bij het systeem werden gebruikt, konden spelers Famicom Disk Writer Kiosks gebruiken om nieuwe spellen te schrijven. Dit systeem werd alleen verkocht in Japan.
5. Nintendo Scope 6: Een schietspel dat is uitgebracht voor de Super NES. Oorspronkelijk uitgebracht in Japan als Super Scope 6 in juni 1993 en als Nintendo Scope 6 in Europa in augustus 1993. Het spel werd geleverd als een bundel met een Super NES Super Scope-accessoire.
Ah, ik begrijp het. Sakamoto-san, wanneer begon de ontwikkeling van Super Metroid ongeveer?