Nintendo knalt op E3 met line-up 2018 en details over Super Smash Bros. Ultimate
12 juni 2018 – Nintendo begon de E3 2018 met een knaller. Nintendo toonde de eerste beelden van Super Smash Bros. Ultimate, de nieuwste aanwinst in de serie die al meer dan 40 miljoen keer is verkocht. In Super Smash Bros. Ultimate, een nieuwe game gemaakt voor de Nintendo Switch, kunnen tot wel acht spelers de strijd met elkaar aangaan in flitsende gevechten waarin populaire gamepersonages elkaar het level uit moeten lanceren. Legendarische gamewerelden en vechters komen samen in de ultieme showdown op de E3 2018. Dit evenement loopt tot 14 juni in het Los Angeles Convention Center. Nintendo heeft zijn aankondigingen gedaan tijdens de Nintendo Direct: E3 2018-videopresentatie. Je kunt deze hier bekijken, of op onze E3 2018-website.
Super Smash Bros. Ultimate bevat elke vechter die ooit in de serie is voorgekomen, waardoor dit een van de grootste crossover-evenementen in de gamegeschiedenis wordt. Fans kunnen hun geluk niet op met terugkerende favorieten als Ice Climbers en Pokémon Trainer, alsook met kersverse vechters, zoals Ridley uit de Metroid-serie en Inkling uit de Splatoon-serie. De game ondersteunt verschillende controllers, waaronder Nintendo GameCube-controllers (origineel of vernieuwd), Joy-Con, of de Nintendo Switch-Pro-controller. Met de Nintendo Switch kunnen spelers altijd en overal in de tafelstijl of handheldstijl spelen en zelfs online* gaan.
Super Smash Bros. Ultimate combineert vele levels en nieuwe items met gameplay die geschikt is voor spelers van alle niveaus. Alle amiibo-figuurtjes uit de Super Smash Bros.-serie zijn compatibel met de game, en elk amiibo-figuurtje van vechters uit andere series zal ook worden ondersteund. Super Smash Bros. Ultimate zal naar verwachting op 7 december exclusief voor de Nintendo Switch worden uitgebracht. De game is ontwikkeld door Nintendo, Sora, Ltd., en BANDAI NAMCO Studios, onder leiding van Masahiro Sakurai.
Xenoblade Chronicles 2 Expansion Pass-bezitters krijgen ook toegang tot Xenoblade Chronicles 2: Torna - The Golden Country dat op 14 september wordt uitgebracht. In deze nieuwe verhaalstand duiken spelers in de geschiedenis van Jin en de teloorgang van zijn thuis, Torna, dat 500 jaar voor de gebeurtenissen in Xenoblade Chronicles 2 bestond. Deze nieuwe verhaallijn zal ook als aparte, verpakte versie verkrijgbaar zijn vanaf 21 september.
Super Mario Party: geïnspireerd door de bordspelachtige manier van spelen in Mario Party komt de geliefde serie naar de Nintendo Switch met nieuwe minigames en speelstijlen die gebruikmaken van de Joy-Con-controllers. Super Mario Party bevat functies als personagegebonden dobbelblokken waarmee spelers een nog betere strategie kunnen bedenken. Tot wel vier spelers**** krijgen om en om de beurt om te gooien, en ze racen over het speelbord op zoek naar sterren. In de Keetkamer kunnen twee Nintendo Switch-systemen aan elkaar worden gekoppeld voor dubbele pret. De game komt uit op 5 oktober, net als de nieuwe, verstelbare Nintendo Switch-oplaadstandaard. Die is dus perfect voor multiplayerfeestjes in de tafelstijl.
Fire Emblem: Three Houses : een nieuw deel in de Fire Emblem-serie komt in het voorjaar van 2019 voor het eerst naar de Nintendo Switch. De speler kan het hoofdpersonage vrij bewegen en met andere personages communiceren om relaties op te bouwen en waardevolle informatie te verzamelen op bepaalde punten in de game. Deze turn-based-RPG giet een nieuw strategisch sausje over gevechten met troepenformaties die individuele eenheden ondersteunen op het slagveld. Spelers leren drie hoofdpersonages kennen die een belangrijke rol spelen in het verhaal: Edelgard, Dimitri en Claude.
DAEMON X MACHINA: een nieuwe, pijlsnelle actiegame van Kenichiro Tsukuda komt in 2019 naar de Nintendo Switch. Spelers kunnen een scala aan opdrachten aannemen in een volledig aanpasbaar pak om de vijand koste wat kost tegen te houden. Ze hebben de beschikking over een arsenaal aan wapens, kunnen meer krijgen van neergeknalde vijanden, en kunnen heel snel van wapen wisselen om de perfecte strategie tegen elke dreiging te hebben.
Overcooked! 2: de kookgekte komt terug in dit vervolg van Team17 en Ghost Town Games met nog meer recepten, personages, keukens en coöp-chaos. Bak, gril, of braad met maximaal drie andere spelers in de draadloze lokale**** of de online*-spelstanden. Red de wereld van culinaire catastrofes als deze krankzinnige game op 7 augustus wordt uitgebracht.
Killer Queen Black: geheel opnieuw ontworpen komt deze veelgeprezen arcadegame, die een multiplayerhit**** werd, naar de Nintendo Switch. Spelers kunnen op een slak springen, bessen verzamelen of de vijandelijke koningin proberen te verslaan om de overwinning in de wacht te slepen in Killer Queen Black van Liquid Bit en Bumblebear Games. De game komt voor het eerst later dit jaar uit op de Nintendo Switch.
Hollow Knight: dwaal door de prachtige, handgetekende en mysterieuze landschappen van een vergeten koninkrijk in Hollow Knight van Team Cherry, een actie-avontuur vol meeslepende gevechten en griezelige geheimen. Hollow Knight voor de Nintendo Switch bevat ook de nieuwe items, gebieden, personages en eindbazen van de net uitgebrachte contentbundels, die nu allemaal verkrijgbaar zijn.