Hoofdstuk 2: De details tot leven wekken
In dit spel hebben Mario en zijn vrienden gedetailleerdere gezichtsuitdrukkingen en zijn de bewegingen van elk personage meer geanimeerd. Ik kan me voorstellen dat The Super Mario Bros. Movie enige invloed heeft gehad op de ontwikkeling. Was dat het geval?
We krijgen vaak vragen over de invloed van de film op de game, maar we hebben tijdens de ontwikkeling niets gehoord over de inhoud van de film. Ik denk dat Tezuka-san en Kondo-san de enige hier waren die de inhoud kenden.
Ja. New Super Mario Bros. was de eerste 2D Mario-game waarin 3D-modellen werden gebruikt. De toepassing van 3D-modellen zorgde voor een natuurlijke verandering en werd in 2006 gezien als een belangrijke evolutie toen de game werd uitgebracht. Naast de visuele veranderingen die we toen hebben doorgevoerd, wilden we meer enerverende en functionele manieren implementeren om 3D-modellen te gebruiken in deze 2D-platformer. Daarom hebben we onszelf in een vroeg stadium van ontwikkeling als doel gesteld om te ontdekken hoe dit kan worden bereikt.
Tijdens de ontwikkeling wisten we niet wanneer de film zou worden uitgebracht, maar we waren er zeker van dat sommige mensen de game zouden spelen omdat ze de film hadden gezien. Daarom wilden we een game maken die hen niet zou teleurstellen. Voor deze game hebben we dus voldoende budget en tijd gereserveerd om de personages met nog meer zorg en aandacht en nog gedetailleerder te creëren.
Bovendien konden we met de technologie van de Nintendo Switch bewegingen en gezichtsuitdrukkingen dynamischer maken dan voorheen. Het aantal gewrichten (12) is ook aanzienlijk toegenomen.
(12) Gewrichten verbinden afzonderlijke onderdelen in een 3D-model. Hoe meer gewrichten er zijn, hoe groter het bewegingsbereik en hoe groter de verscheidenheid aan bewegingen die kunnen worden uitgedrukt.
Zelfs de bewegingen van de kleine personages waren tot in de kleinste details uitgedacht, en dat vond ik heel schattig.
De animatie van de game heeft tot doel om te laten zien hoe het met het personage gaat. In deze game hebben we Mario's iconische poses uit de tijd van pixelgraphics opnieuw bekeken. We hebben ze allemaal bekeken, inclusief een springbeweging met uitgestrekte armen en een plotselinge stop na het rennen. Daarom geloven we dat we personages hebben kunnen creëren die een sterke indruk achterlaten.
Ik was verbaasd over hoe de expressiviteit van de animatie tijdens de ontwikkeling steeds beter werd.
Hoewel het goed was dat de uitdrukkingen van personages beter werden, dook er een andere uitdaging op toen we probeerden hun gezicht naar de spelers te richten om hun gezichtsuitdrukkingen te laten zien. Het is een bekend verhaal binnen het bedrijf dat volgens Miyamoto het makkelijker was om Mario's neus zo groot te maken dat je in de tijd van de allereerste gepixelde Mario beter kon zien in welke richting Mario keek. Maar als we Mario's neus in de kijkrichting zetten, zoals vroeger, met een modern 3D-model, zou je zijn gezichtsuitdrukkingen niet meer kunnen zien.