De informatie in dit artikel kan nuttig zijn als de knoppen op de Joy-Con-controllers niet of niet juist reageren wanneer ze zijn vastgemaakt aan het Nintendo Switch-systeem.
De Joy-Con-controllers kunnen als draadloze controllers worden gebruikt voor de Nintendo Switch Lite.
Als de HOME-knop niet correct reageert terwijl het systeem wel herkent dat de Joy-Con is vastgemaakt, moet de rechter-Joy-Con-controller worden gerepareerd.
Als het systeem herkent dat de Joy-Con is vastgemaakt, maar de knoppentest mislukt, moet de problematische Joy-Con worden gerepareerd.
Als de game of applicatie compatibel is met de knop in kwestie, maar niet werkt met je Joy-Con, moet de niet-reagerende Joy-Con worden gerepareerd.