De informatie in dit artikel kan nuttig zijn als de richtingssticks op de Joy-Con-controllers niet of niet juist reageren wanneer ze zijn vastgemaakt aan het Nintendo Switch-systeem.
1. Maak de Joy-Con-controllers vast aan het systeem en ga na of ze worden geregistreerd als vastgemaakt. Dit doe je door in het HOME-menu CONTROLLERS te kiezen.
3. Zorg ervoor dat je de nieuwste firmware voor de Joy-Con-controllers hebt geïnstalleerd.
4. Verwijder eventuele skins of covers van de problematische Joy-Con-controller(s) en kalibreer de richtingssticks.