Wat kun je doen?
Dit artikel kan helpen als je voor de eerste keer een Bluetooth-audioapparaat aan je Nintendo Switch-systeem probeert toe te voegen of nadat je een opgeslagen apparaat hebt verwijderd. Als je verbinding probeert te maken met een Bluetooth-audioapparaat dat je eerder met het spelsysteem hebt gebruikt, volg dan onze stappen in het artikel Ik kan geen verbinding maken met een opgeslagen Bluetooth-audioapparaat.
3. Zet je Bluetooth-audioapparaat uit en weer aan. Zorg ervoor dat het apparaat is opgeladen en dat het kan worden gevonden.
4. Zorg ervoor dat je geen lokale draadloze functies gebruikt, zoals lokale multiplayer op meerdere spelsystemen. Bluetooth-audio kan niet worden gebruikt als lokale draadloze communicatie actief is.
5. Zorg ervoor dat er niet meer dan twee draadloze controllers zijn verbonden met het spelsysteem. Er kunnen maximaal twee draadloze controllers worden verbonden bij gebruik van een Bluetooth-audioapparaat.
6. Plaats je Bluetooth-audioapparaat dichter bij je Nintendo Switch-systeem en zorg ervoor dat er zich geen metalen of elektronische objecten tussen het audioapparaat en het spelsysteem bevinden.
Als een ander Bluetooth-audioapparaat wel verbinding maakt, is er mogelijk een probleem met het oorspronkelijke apparaat.