Wat is phishing en waarin verschilt het met hacken/kraken?
Phishing is wanneer iemand je persoonlijke informatie, zoals gebruikersnamen of wachtwoorden, probeert te achterhalen door zich voor te doen als een betrouwbaar persoon of bedrijf, via elektronische communicatie zoals email of sociale netwerksites. Phishing kan plaatsvinden als je op een geïnfecteerde link in een email of op een website klikt.