Met deze dienst kun je op je Nintendo 3DS de SpotPass-functie4 gebruiken om 3D-video's te downloaden, dus gebruikers kunnen elke dag nieuwe 3D-video's kijken. Tot nu toe konden mensen alleen 3D-beelden in films zien. Die ervaring wordt nu veel toegankelijker voor hen. Sterker nog, als SpotPass geactiveerd is, komen de video's automatisch aan. Dus op de eerste plaats wilde ik dat gebruikers die betere toegankelijkheid voelden. Ze hoeven geen speciale brillen te dragen, en ik wilde het zo maken dat mensen het zonder enig obstakel kunnen gebruiken! 4SpotPass: een functie van het Nintendo 3DS-systeem dat, als het geactiveerd is, allerlei informatie en content ontvangt als het in de buurt van een LAN is.
Ze komen aan voordat je het weet, dus open je Nintendo 3DS-systeem en je kunt, zelfs als je ergens geen internetverbinding hebt, elke dag nieuwe 3D-video's kijken. Noot van de redacteur: de dagelijkse beschikbaarheid van nieuwe 3D-video's kan per land verschillen.
Precies. Als je thuis draadloos internet hebt en je het Nintendo 3DS-systeem in de slaapstand zet, zal het 's nachts content downloaden. En als je langs Nintendo 3DS-access points komt zoals NTTBP's Wi-Fine-gebieden op weg naar werk of school, wordt de content voor je het weet gedownload. Je kunt het in de trein kijken of als je aan het lunchen bent. Noot van de redacteur: de NTTBP's Wi-Fine-dienst is alleen in Japan beschikbaar.
De video’s gaan vanzelf in en uit het systeem, dus elke moment dat je een video tegenkomt is uniek.
Dat klopt. Je kunt de video’s niet opslaan. Ze komen elke dag binnen, dus de volgende dag zijn er andere video’s. Je kunt er elke dag naar uitkijken en ervan genieten.
Deels vanwege de videorechten, maar als de video’s zich bleven opstapelen, zouden de gebruikers actief moeten kiezen welke video’s ze wilden kijken. Ik dacht dat het voor deze dienst geschikter was om ze simpelweg een korte video te laten kijken en hen dan uit te laten kijken naar de volgende dag.
Precies. We kunnen ook stereoscopische video’s aan dat soort mensen leveren, zodat ze hen zonder enige gedoe kunnen kijken.
Met de bestaande videodiensten moest je eigenlijk verbinding met internet hebben om iets te kijken. Maar met de SpotPass-functie downloaden de video’s automatisch, alsof je zegt: “Hé, deze zijn voor vandaag!” Je kunt ze zelfs kijken op een plek waar geen internet is. Het is een zeldzame benadering onder de internetdiensten.
Ja. Ik denk dat het bezorgen van aanbevolen 3D-video’s bij Nintendo 3DS-gebruikers voordat ze het doorhebben, echt geweldig is. Ik hoop dat allerlei soorten mensen ze gaan bekijken.