Ishihara, jouw vrouw is geobsedeerd door het WiiWare-spel Pokémon Rumble, dus waarom wilde je een vervolg maken voor het Nintendo 3DS-systeem?
Pokémon Rumble bood op z’n eigen manier een zekere voldoening, maar ik bleef me afvragen wat we nog meer konden doen. Ik wilde een Pokémon Rumble-spel maken voor de nieuwe draagbare spelcomputer, het Nintendo 3DS-systeem.
Je wilde de eerste Game Card-software van Pokémon uitbrengen voor het Nintendo 3DS system.
Juist! Ik weet niet waarom, maar om de een of andere reden krijgt Ambrella vaak projecten toegeschoven die voor het eerst worden gedaan (lacht).
Pokémon Dash4 voor het Nintendo DS-systeem is een goed voorbeeld. 4 Pokémon Dash: een actie-racespel dat in 2004, gelijktijdig met het Nintendo DS-systeem, werd uitgebracht in Japan.
Ook al is de hardware nog niet af en wordt er nog aan gewerkt, we kunnen jullie altijd vragen, ‘Willen jullie het proberen?’ En als jullie dat dan doen, lijken jullie het erg naar je zin hebben.
Daarom komt Nintendo met zoveel voorstellen voor nieuwe, onvoltooide hardware bij Ambrella. Jullie hadden Pokémon Rumble als basis, en het vervolg zou uitkomen voor de Nintendo 3DS. Wat vond je daarvan?
In werkelijkheid hadden we al een prototype gemaakt van een vervolg van Pokémon Rumble voor het Wii-systeem. Maar toen we hetzelfde spel voor het Nintendo 3DS-systeem probeerden te maken, werkte het in het begin niet zoals we wilden.
Ja. Dus we begonnen te experimenteren. Als we met een schone lei aan de ontwikkeling van een nieuwe titel voor de Nintendo 3DS waren begonnen, zouden we voor een makkelijkere benadering hebben gekozen – door het niet te moeilijk te maken en ons werk aan te passen aan de mogelijkheden van de hardware.
Met andere woorden, als je aan een volledig nieuw spel voor het Nintendo 3DS-systeem was begonnen, zou je minder hoge eisen hebben gesteld. Maar je had al een prototype voor Wii gemaakt, dus de lat lag hoog.
Precies. We hebben er lang aan gewerkt, samen met de programmeurs en ontwerpers, voordat het eruitzag als een Pokémon Rumble-spel.
Wat ging er door je hoofd, toen je het Wii-prototype begon aan te passen voor een draagbaar apparaat waar ook buiten mee kan worden gespeeld?