Ik neem aan dat de mensen bij Ambrella tijdens de ontwikkeling op verschillende manieren speelden.
Ja. En als iemand een uiterst effectieve methode ontdekte, moesten wij dat als ontwikkelaars bijstellen (lacht).
Ontdekten de medewerkers van Mario Club7 ook van die strategieën die altijd werken? 7 Mario Club Co., Ltd.: verzorgt het debuggen en testen tijdens de ontwikkeling van Nintendo-software.
Ja. We kregen meldingen als, ‘Als je deze move met deze speciale eigenschap gebruikt, win je heel eenvoudig.’
Je kunt ongelofelijk veel combinaties maken, dus ik weet zeker dat je leuke strategieën kunt vinden die nog niet zijn ontdekt. Ik heb dit keer heel nauw samengewerkt met de debuggers, en er was iets wat me als spelontwikkelaar erg blij maakte.
Ja, ik hoorde al dat de debuggers het erg leuk vonden. Wat denk je dat ze er zo leuk aan vonden?
Een van de redenen is misschien wat ik net vertelde, dat ze inzagen dat er nog een heleboel leuke combinaties te vinden zijn.
Een andere reden is wellicht dat ze willen ervaren hoe het is om de StreetPass8-functie buiten op straat te gebruiken. 8 StreetPass: een functie waarmee gebruikers rond kunnen lopen, terwijl de Nintendo 3DS aanstaat en spelgegevens uitwisselt met andere Nintendo 3DS-systemen op straat. Het Nintendo 3DS-systeem kan gegevens van 12 spellen uitwisselen, zelfs als de Game Card niet in het systeem is gestoken.
Dat begrijp ik. De debuggers konden StreetPass alleen binnen de muren van het bedrijf uitproberen.