Het eerste Pokémon-spel voor Nintendo 3DS
We gaan verder... Matsumura? Wat zou jij willen zeggen tegen mensen die nog nooit een Pokémon Rumble-spel hebben gespeeld?
Ja, dat vind ik wel. Toen we de overstap maakten van WiiWare naar het Nintendo 3DS-systeem, bedacht ik dat de waarde van het spel kon worden afgelezen aan het aantal mensen dat er in de trein door vergeet uit te stappen. Als mensen erdoor vergeten uit te stappen, hoop ik dat ze het me laten weten. Ik zou dat erg leuk vinden. We wilden een spel maken waar mensen door werden meegesleept.
Toen we het WiiWare-spel maakten, hebben we veel aandacht besteed aan de details. Belangrijk was hoe het spel aanvoelde. Dit keer hebben we dat nog verder uitgewerkt.
Dat hoop ik wel. En we hebben iets speciaals voorbereid, voor als je het spel voltooit. Ik denk mensen die het voorgaande spel hebben gespeeld, dat erg leuk zullen vinden.
Ja. Het is niet makkelijk maar wij spelen het ook, dus ik zou het fantastisch vinden als anderen dat ook deden.
Hoe een videogame beginnende spelers weet te vangen is heel belangrijk. Toen we het Pokémon Rumble-spel voor WiiWare maakten, dacht ik dat als de eerste dertig minuten maar uitstekend waren, de rest wel zou volgen. Dit keer, met het spel voor een draagbaar systeem, bedacht ik dat de reputatie van het spel wordt bepaald door de vraag of we mensen enthousiast kunnen maken voor het spel, en of ze er na tien minuten nog niet genoeg van hebben. Ik heb dus veel aandacht besteed aan de eerste tien minuten.