Het eerste kernelement dat ik wil bespreken is WiiConnect24. Dit is een systeem dat in staat is om gegevens te verzenden en te ontvangen, zelfs wanneer je niet op de Wii speelt of wanneer je slaapt. Dus toen ik voor het eerst van concept hoorde, dacht ik echt: “Dit klinkt alsof het is ontworpen voor Animal Crossing!”
Daar was ik me op een zeker niveau ook bewust van, toen we het Wii-concept oorspronkelijk bedachten. Ze hebben het destijds misschien niet gezegd, maar ik weet zeker dat er bij veel van degenen die aan de Wii-hardware en de systeemfuncties werkten, het gevoel was dat ze deze graag volledig benut zouden zien worden voor Animal Crossing.
Aan onze kant voelden we die druk van verwachting zeker. Er was een soort van ongesproken eis voelbaar: “Zorg dat je deze functie gebruikt!” Wat mij betreft is het meest aansprekende aspect van WiiConnect24 dat zelfs, wanneer de speler denkt geen contact te maken met andere spelers, die verbinding er in de achtergrond toch is. In de DS-versie voegde het gebruik van de Nintendo Wi-Fi Connection3 een leuk element toe, maar het kon ook nogal wat inspanning vergen. 3 De Nintendo Wi-Fi Connection is een systeem dat de speler verbindt met het internet en hem in staat stelt om samen met andere spelers wereldwijd plezier te beleven aan spellen of andere applicaties.
Als je van plan was om op bezoek te gaan in het dorp van je vriend, moest je van tevoren een tijdstip afspreken en moest je zorgen dat jullie allebei op hetzelfde moment de Nintendo Wi-Fi Connection gebruikten.
En de ene speler wilde mogelijk spelen op een tijdstip dat andere spelers niet bepaald uitkwam. Om die reden wilden we dit keer WiiConnect24 gebruiken, zodat spelers meer plezier konden beleven aan het communicatieve element van het spel, zonder deze inspanning te moeten doen.
Dus zonder dat je het beseft, worden er steeds meer roddels verspreid van het ene naar het andere dorp.
Er was in feite een specifiek voorval waardoor we op het idee kwamen om dit te doen. Het was iets dat Hideki Konno-san van ons departement me vertelde.
Het blijkt dat Konno-san, zijn vrouw en hun zoon de DS-versie van Animal Crossing allen met veel plezier hebben gespeeld. Zijn vrouw was blijkbaar gek op vissen en besteedde daar zoveel tijd aan dat hun zoon uiteindelijk bij haar kwam klagen: “Mama, stop alsjeblieft eens met vissen!”
Ik weet zeker dat hun zoon ook van vissen hield en dat hij gewoon jaloers was dat zijn moeder zulke grote vissen ving (lacht)!