Precies drie jaar zijn verstreken sinds Animal Crossing: Wild World1 werd gelanceerd voor de Nintendo DS. Ik weet zeker dat er veel fans zijn die vol verwachting hebben uitgekeken naar deze titel. Eerst wil ik elk van jullie vragen om uit te leggen wat je rol was in de ontwikkeling van het spel. 1 Animal Crossing: Wild World verscheen in november 2005 in Japan en in maart 2006 in Europa. Het was de vierde titel in de Animal Crossing-serie in Japan en de tweede in Europa. Bovendien was Wild World het eerste Animal Crossing-spel dat uitkwam voor een draagbaar systeem.
Ik ben Hisashi Nogami en ik werk op de productieafdeling van de divisie voor Analyse en Ontwikkeling van Entertainment (EAD). Als regisseur van deze titel was het mijn taak om de ontwikkeling vanaf de oorspronkelijke conceptversie te overzien en om aan andere aspecten van het spel te werken, zoals de ontwikkeling van de communicatiegerelateerde functies.
Ik ben Isao Moro en ik ben ook van de productieafdeling van EAD. Ik werkte als tweede regisseur aan Animal Crossing. Mijn rol was om de ontwikkeling en implementatie van systeemfuncties te overzien en om aan de verwijdering van bugs te werken.
Mijn naam is Ryuji Kobayashi en ook ik ben van de productieafdeling van EAD. Bij deze titel werkte ik als ontwerpregisseur en had ik de leiding over de regie van de spelbeelden.
Ik heet Aya Kyogoku en ik werk ook bij EAD, bij de productieafdeling. Als sequentieregisseur was ik verantwoordelijk voor alle elementen die te maken hebben met het gedrag en de uitspraken van de dieren, zoals het schrijven van het script.
Bedankt. Nogami-san, kun jij ons nu vertellen hoe de planning voor dit project begon?
Zeker. Zodra de DS-versie van Animal Crossing voltooid was, was ik enige tijd betrokken bij de ontwikkeling van software voor de Wii, waaronder Wii Sports. Vervolgens moest ik de ontwikkeling van het Mii-personagekanaal voor de Wii leiden.
Het kwam erop neer dat je uiteindelijk werd opgeslokt door je werk voor het Mii-personagekanaal.
En mij werd verteld dat ik het binnen twee maanden klaar moest zien te stomen (lacht)! Daarna, toen de storm rond het Mii-personagekanaal een beetje geluwd was, hielp ik een handje bij de algemene ontwikkeling van het Wii-systeem. Op dat moment begon ik te denken aan Animal Crossing. Ik dacht: “Wordt het niet eens tijd om de volgende titel te plannen?” Maar ik had echt geen tijd, dus ik had geen idee wat ik moest doen.
Destijds woonde ik regelmatig vergaderingen bij over de ontwikkeling van het Wii-systeem, dus ik had genoeg gelegenheid om met Nogami-san te discussiëren. Maar het leek er niet op dat hij binnenkort klaar zou zijn met zijn werk aan het Mii-personagekanaal, dus ik maakte me zorgen over wanneer hij in staat zou zijn om aan Animal Crossing te werken.
Het was december 2006, toen mijn betrokkenheid bij het werk aan het Wii-systeem tot een eind kwam, dat we begonnen te werken aan Animal Crossing. Na de lancering van het Mii-personagekanaal had ik daar nog wel enig werk aan te verrichten, maar dat deed ik op hetzelfde moment als dat ik begon te werken aan Animal Crossing.
Dus dat betekent dat deze titel zo ongeveer twee jaar heeft gekost om te ontwikkelen. Kun je ons vertellen waar je het meest op lette, toen je voor het eerst naar het nieuwe Wii-systeem keek en nadacht over hoe je er een nieuwe Animal Crossing–titel voor moest maken?