Ja, dat klopt.
Tussen haakjes, Miyamoto, jij hebt Next Level Games toch bezocht? Twee keer als ik me niet vergis?
Zelfs de mensen die bijna uit overtuiging het hele jaar door een korte broek dragen, hadden die dag een nette broek aangetrokken.
En omdat het gerucht ging dat Miyamoto naar Canada kwam, hingen er allerlei mensen van andere ontwikkelingsbedrijven rond bij ons bedrijf. Ze wilden via StreetPass8 gegevens uitwisselen met Miyamoto, en hielden een Nintendo 3DS boven hun hoofd (lacht)!8. StreetPass: een communicatiesysteem waarmee gebruikers gegevens kunnen uitwisselen met andere gebruikers die ze op straat passeren.
Het was een redelijk zenuwslopende ervaring om samen met een ander bedrijf een spel te maken, maar ik was onder de indruk van de manier waarop Miyamoto iedereen op zijn gemak stelde, en een sfeer creëerde waarin iedereen vrij kon spreken.
Dus, om het te hebben over de besturing van Luigi’s Mansion 2, we hebben die meer dan tien keer opnieuw gemaakt.
Het spel draait om een spookhuis, dus er ontstonden steeds weer elementen die leken op horrorfilmparodieën. Maar Luigi’s Mansion heeft zijn eigen unieke wereld, dus ik vertelde ze dat ze vrijer moesten ontwikkelen.
Je wilde dat ze het in alle vrijheid maakten, zonder te worden beperkt door bestaande conventies.
Ik zei ook dat als je plezier beleeft tijdens de ontwikkeling, alles vanzelf op z’n pootjes terechtkomt. Maar als ik dat soort optimistische uitspraken deed, kreeg ik als antwoord, ‘Maar dat is zo onverantwoordelijk!’ (lacht).