Als een fan van het vorige spel en een ontwikkelaar van Luigi’s Mansion 2 ben ik erg trots op dit project, dat we in samenwerking met Nintendo hebben voltooid. Tegen de fans, die al zo lang geduldig wachten, zou ik willen zeggen, nu is het jullie beurt om ervan te genieten. We kijken ernaar uit om de multiplayer-stand te spelen met mensen uit de hele wereld.
Ik zou mensen ertoe willen aanzetten om van het spelen met Luigi te genieten. Natuurlijk denk ik dat veel mensen het leuk vinden om met een held als Mario te spelen, maar Luigi is een personage waar ik veel meer mee heb.
Daarom denk ik dat je je er gemakkelijker mee kunt identificeren. Luigi’s angst wordt je eigen angst. Dat is een mysterieuze ervaring die je alleen vindt in Luigi’s Mansion 2, dus ik hoop dat mensen daar veel plezier aan zullen beleven.
Miyamoto vroeg ons steeds weer of we van de ontwikkeling genoten. Er hing een goede sfeer in de ontwikkelingsruimte, dus we hebben het tijdens de ontwikkeling van dit spel erg naar onze zin gehad. Ik weet zeker dat je die sfeer terugziet in het uiteindelijke product, dus ik hoop dat de mensen dat zullen merken.En ik hoop dat mensen verrast zullen zijn door de kleine details die we in het spel hebben verwerkt, net zoals ze dat waren toen Miyamoto in de februari-aflevering van Nintendo Direct verscheen met een Spookzuiger 5000 op zijn rug (lacht).1212. In een interview met Miyamoto over Luigi’s Mansion 2, dat oorspronkelijk deel uitmaakte van de Nintendo Direct-aflevering van 14 februari 2013, verscheen Miyamoto met een stofzuiger op zijn rug – de Spookzuiger 5000.
We hebben lang aan de ontwikkeling gewerkt, maar daardoor gebeurt er inhoudelijk heel veel. Ik hoop dat mensen daarvan zullen genieten.
In het oorspronkelijke concept wilden we een echte en een alternatieve wereld creëren. Met andere woorden, het begon met het idee om in dezelfde kamer iets als een geestenwereld te laten bestaan. Er zijn bijvoorbeeld overeenkomsten tussen de lichte en donkere werelden in Metroid Prime 2: Echoes13 en The Legend of Zelda: A Link to the Past14.13. Metroid Prime 2: Echoes: een eerste-persoonsschietspel dat in november 2004 werd uitgebracht voor het Nintendo GameCube-systeem. Spelers volgen het verhaal door te wisselen tussen de lichte en duistere wereld.14. The Legend of Zelda: A Link to the Past: een actie-avonturenspel dat in september 1992 uitkwam voor de Super Nintendo. Link gaat op zoek naar de triforce en beleeft een avontuur dat zich in zowel een lichte als een schaduwwereld afspeelt.
Dit spel bevat een opdrachtensysteem, dus het bestaat uit allerlei individuele missies. Je gebruikt dezelfde kaart om deze opdrachten te voltooien, dus het leek ons saai als je steeds maar weer naar dezelfde plekken werd gestuurd, waar nooit iets veranderde.
Het was niet de manier om tussen de twee werelden te reizen die we in eerste instantie hadden bedacht, maar ik denk dat we uiteindelijk met een fantastisch idee zijn gekomen.