We hebben er met Luigi’s Mansion 2 voor gezorgd dat mensen die het eerste deel niet hebben gespeeld een compleet nieuwe spelervaring krijgen voorgeschoteld. Maar we hebben een ideetje verwerkt in de tweede helft, waar spelers van het eerste spel veel plezier aan zullen beleven, en dat is wat ik het leukst vind.
Sorry, maar dat is nog geheim (lacht)! Maar ik weet zeker dat het herinneringen zal oproepen bij mensen die Luigi’s Mansion twaalf jaar geleden hebben gespeeld. (Opmerking: het oorspronkelijke Luigi’s Mansion werd in Japan in 2001 uitgebracht.)
Hoewel dit spel gaat over het vangen van spoken, zijn mijn favoriete aspecten de humor en dramatische ontwikkelingen. Als iemand die het spel heeft gemaakt, kan ik in het uiteindelijke spel ook genieten van Luigi’s reacties, en speel ik terwijl ik in spanning de verschillende kunstjes afwacht – zoals hoe spoken zullen verschijnen. Al vroeg in de ontwikkeling leerde Miyamoto ons het Japanse woord ‘karakuri’ (mechanisme of kunstje), en dat zie je in het hele spel terug.
Bryce noemde net het Japanse woord ‘karakuri’, maar ze hebben nog een ander belangrijk Japans woord geleerd: ‘ichimodajin’ (ze allemaal tegelijk pakken).
Het is een beetje lastig, maar als je de besturing kent, word je steeds beter. Het is de sleutel tot het uitspelen van Luigi’s Mansion 2.
Dat is waar. Het spel zit zo in elkaar, dat hoe meer spoken je in een keer opzuigt met ‘ichimodajin’, hoe meer geld je ontvangt en hoe hoger je score uitvalt.