Heb je je plannen voor Pandora’s Tower met anderen besproken?
Ik heb het met de medewerkers besproken die aan de eerste ontwerpen van de personages werkten. Ze werkten eigenlijk aan een ontwerp van een ander plan dat Hoga had gemaakt, dus ik sprak even met hen en zei: “Zouden jullie dit in het geheim kunnen doen?” (Lacht).
We dachten dat Ganbarion naar ons kwam om één plan voor het spel te presenteren. Toen zei Yamakura: “Ik heb eigenlijk een ander voorstel. Ze pakte er een bord bij en vertelde ons dat het thema ware liefde zou zijn.
Dat klopt! Toen we alle details van het ontwerp hadden gehoord, was ik zo onder de indruk dat ik de vraag stelde: “Heb je dit allemaal zelf bedacht, Yamakura-san?”
Ja, ik was er ook. Ik keek naar het plan dat Yamakura ons had gegeven, en Yamagami-san en ik waren allebei ongelooflijk enthousiast en hadden zoiets van: “Wauw!”
Toen ik een presentatie gaf aan Iwata-san, zei je: “Maat wat gebeurt er eigenlijk in het spel?” (Lacht). Ik zei dat dit nog onderwerp van discussie was, en jij zei: “Als je zo begint, wordt het een zware klus.”
Ja, dat weet ik zeker! (Lacht). De visie van de spelwereld was erg sterk, maar toen moesten we het nog echt gaan maken. De structuur was dezelfde als voor de Jump-spellen, dus dat wist ik nog toen we begonnen. Ik hoopte dat als Ganbarion en ik de handen ineen zouden slaan, we het op een of andere manier voor elkaar konden krijgen.
Normaal gesproken zou een project niet zo beginnen. Bij de meeste spellen die onze interne ontwikkelteams hier bij Nintendo maken, verzinnen ze eerst een spel, en dan komen ze met een verhaal. In het algemeen raak je in de problemen als je begint met een vast idee van wat het spel is, dus normaal gesproken doen we het zo.
Maar Ganbarion had zich al behoorlijk bewezen bij de onredelijke eisen die we aan de twee Jump-spellen had gesteld, en we wilden ze de kans geven een nieuwe uitdaging aan te gaan. Nakano-san werkte goed samen met Ganbarion, dus ik dacht steeds: “Laten we hiermee maar de sprong in het diepe wagen.”
Zoals we net bespraken, hadden we destijds alleen nog bepaald dat we de heldin vlees zouden geven om haar te transformeren en dat er een tijdlimiet zou moeten zijn, waarin je kon komen en gaan tussen de levels. Als ik er op nu op terugkijk, denk ik dat we iets te optimistisch waren en dachten: “Als we daar nu mee aan de slag gaan, komt het vast allemaal goed.” (Lacht).
Het duurde wel langer dan verwacht, toch? Wat was de volgende stap in het proces?