Ik heb een vraag waar ik graag van jullie allebei een antwoord op krijg: Een van de dingen waar ik nieuwsgierig naar ben, is hoe jullie Professor Layton vs. Phoenix Wright: Ace Attorney zouden aanprijzen, zowel aan fans van de twee series als nieuwkomers. Wat zouden jullie deze twee groepen willen vertellen?
Nou, mijn boodschap aan fans van Professor Layton is dat ze zich geen zorgen hoeven te maken – ze kunnen van deze titel genieten alsof het een nieuw deel in de Professor Layton-serie is. Door personages van Ace Attorney aan de mix toe te voegen, krijgt de professor meer ruimte voor zijn speelse aard, waardoor hij een nieuwe kant van zichzelf aan de speler openbaart.
Nou, dit is de eerste keer dat professor Layton deze behandeling heeft gekregen.
Ik heb mijn ideeën uitgewisseld met Hino om van hem te vernemen hoe ver ik kon gaan. En nu kan ik professor Layton alleen nog maar als een speels personage zien.
Dit is waarschijnlijk ook een voorbeeld van hoe je het meeste uit Takumi’s creativiteit hebt gehaald.
Ik wil dit spel ook graag aanbevelen aan fans van Ace Attorney, omdat het alweer jaren is geleden dat Phoenix en Maya16 zich lieten zien. In de tussentijd is er niets veranderd – ze waren weg, en nu zijn ze weer terug. Volgens mij zullen spelers ervaren dat deze titel zowel iets nieuws als iets nostalgisch heeft te bieden. Ze zullen vast genieten van de vele vertrouwde interacties tussen de personages.16. Maya Fey: een spiritueel medium-in-opleiding en de assistent van Phoenix Wright.
Tegen die spelers wil ik zeggen dat Professor Layton vs. Phoenix Wright: Ace Attorney twee van de grootste series op Nintendo’s draagbare systemen samenvoegt. Dus eigenlijk is er geen reden om dit spel níet te spelen!
Het is zeker een titel waar iedereen van kan genieten, en een spel dat alle charmes biedt van de twee oorspronkelijke titels.
Wanneer spelers dit spel eens proberen en ontdekken dat ze het heel leuk vinden, krijgen ze misschien ook wel zin om de originele series te spelen. Niets zou mij blijer maken, als ontwikkelaar.
Om te beginnen wil ik me aansluiten bij de woorden van Takumi. Wat fans van de Professor Layton-serie betreft, denk ik dat het ons is gelukt om dit spel te vullen met alle elementen die de Layton-spellen zo uniek en vermakelijk maken, tot op de kleinste details.
Dus je bent het ermee eens, dat je dit spel kunt spelen als het nieuwste deel in de Professor Layton-serie?