14 juni 2016The Legend of Zelda: Breath of the Wild vormt het volgende grote, grensverleggende avontuur van Nintendo. De game vormt een nieuw hoogtepunt in de serie en vandaag heeft Nintendo voor het eerst de uitgestrekte en levendige wereld in de Wii U-versie van de game laten zien op de E3, de vakbeurs voor videogames in Los Angeles. De game zit boordevol verrassingen en uitdagingen voor spelers, die de reusachtige wereld in alle vrijheid kunnen verkennen.
Vandaag heeft Nintendo fans een voorproefje gegeven om te laten zien hoe The Legend of Zelda: Breath of the Wild de serie naar een hoger niveau tilt. Bij de Nintendo-stand op de E3 kunnen bezoekers zich onderdompelen in de wereld van de game. Aanwezigen die Hyrule besluiten te bezoeken, kunnen in de game hun eigen koers uitstippelen, omdat de wereld zo uitgestrekt is en spelers niet worden gedwongen om een vooraf bepaalde weg te volgen. Het gevoel van absolute vrijheid in een uitgestrekte wereld zal nog beter tot zijn recht komen in de volledige versie van de game, waarin de ervaring niet wordt beperkt zoals in de demoversie die op de E3 kan worden gespeeld.
Tijdens een demonstratie in Nintendo Treehouse: Live heeft Nintendo laten zien dat de heldhaftige Link vindingrijk moet zijn wanneer hij de wereld om zich heen verkent. Het is belangrijk dat spelers vertrouwd raken met hun omgeving, zodat ze wapens kunnen vinden of verzamelen nadat vijanden ze hebben laten vallen. Door te eten kan Link zijn hartjes aanvullen en kan hij tijdelijk een bepaalde kracht of vaardigheid sterker maken.
De game laat bepaalde tradities uit de serie achter zich. Zo kom je niet langer overal kleinere vijanden tegen, omdat vele nu in groepen leven. Link kan torens en reusachtige bouwwerken beklimmen om de omgeving te observeren. Hij kan zelfs bergen beklimmen. Van iedere berg die je kunt zien, kun je de top bereiken. Link kan naar lager gelegen gebieden zweven of zijn schild als slee gebruiken om van een berghelling af te zoeven. De legendarische held zal door velden, bossen en berggebieden moeten trekken.
De wereld die Link verkent, is erg dynamisch en de speler moet zich aanpassen aan wisselende omstandigheden. Veranderingen van het weer en de temperatuur kunnen de omgeving beïnvloeden, zodat Link verschillende vaardigheden moet gebruiken om te overleven. Een plotselinge stortbui kan een laaiend kampvuur doven en Links metalen wapens kunnen de bliksem aantrekken wanneer het onweert. Spelers moeten misschien op zoek gaan naar warme kleren of juist naar kledingstukken waarmee ze de hitte in de woestijn kunnen trotseren.
In de game kom je meer dan honderd tempels tegen, die spelers kunnen verkennen wanneer ze zelf willen. In deze tempels moeten spelers valstrikken omzeilen en puzzels oplossen. Er zijn ook bijzondere voorwerpen en andere beloningen te vinden, die de spelers tijdens hun tocht kunnen gebruiken. De puzzels in de game kunnen vaak op verschillende manieren worden opgelost. Bovendien stuit je overal op geheimen. Het ontdekken en verkennen leveren een belangrijke bijdrage aan het spelplezier in deze game.
Hoewel Nintendo op de E3 vooral aandacht schenkt aan The Legend of Zelda: Breath of the Wild, konden Pokémon-fans vanochtend ook live gameplay uit Pokémon Sun en Pokémon Moon bewonderen. Deze spellen vormen het zevende en nieuwste tijdperk in de Pokémon-hoofdserie. Deze games* voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen bevatten nieuwe Pokémon, een nieuwe Pokédex, een nieuwe regio en een nieuw gevechtsmechanisme, waardoor de Pokémon-ervaring op vrijwel ieder niveau wordt verbeterd.
In Pokémon Sun en Pokémon Moon beleven spelers een nieuw avontuur als Pokémon Trainer. Ze kunnen nieuwe Pokémon vangen, verslaan en ruilen in de Alola Region, die bestaat uit vier tropische eilanden vol flora en fauna en uit een kunstmatig eiland. Spelers kunnen een van de drie nieuwe Partner Pokémon (Rowlet, Litten en Popplio) kiezen en ze kunnen het geheim achter de legendarische Pokémon (Solgaleo en Lunala) ontrafelen.
Pokémon Sun en Pokémon Moon worden op 23 november uitgebracht in Europa. Je kunt meer informatie vinden over deze games op pokemon.nl/SunMoon. Op youtube.com/PokemonOfficieel vind je een video over de aankondigingen van vandaag.
Op 7 oktober voegt Nintendo in Europa ook nieuwe amiibo toe aan de Super Mario-serie. De collectie wordt uitgebreid met amiibo-figuurtjes van Daisy, Waluigi en Boo. De Boo-amiibo geeft trouwens licht in het donker! Er komen ook amiibo-figuurtjes met nieuwe poses uit van Wario, Rosalina, Donkey Kong en Diddy Kong. Op 7 oktober worden eerst Boo, Donkey Kong, Rosalina en Wario uitgebracht. Waluigi, Diddy Kong en Daisy volgen op 4 november.