Heb je al eens een Nintendo Switch in handen gehad? Dan zijn de twee Joy-Con-controllers van het systeem je vast opgevallen. Hiermee kun je altijd en overal met een andere speler spelen. Als je een Joy-Con aan een vriend of gezinslid geeft, is gameplezier voor twee gegarandeerd.
We hebben al gekeken naar de singleplayergames die op het moment verkrijgbaar zijn of later dit jaar uitkomen, dus laten we nu eens een aantal games onder de loep nemen die je met of tegen elkaar kunt spelen.
In 1-2-Switch kijk je je tegenstander recht in de ogen, en neem je het tegen elkaar op in een verzameling knotsgekke games, zoals een toverstrijd, een wedstrijd koeien melken en een modeshow op de catwalk. Geef je tegenstander simpelweg een Joy-Con in handen, en de strijd kan beginnen!
Dans je liever met je familieleden en vrienden? Dan is Just Dance 2017 precies wat je zoekt. Met veertig nieuwe muzieknummers en zes spelstanden kun je dansen tot je erbij neervalt – waar en wanneer je maar wilt. In Super Bomberman R daarentegen, kun je met een vriend samen spelen in de meer dan vijftig levels van de spelstand Story, of het met maximaal acht spelers* tegen elkaar opnemen in de Battle-stand!
Ook in FAST RMX kun je goed laten zien wie de betere speler is,* terwijl je in Shovel Knight: Treasure Trove juist moet samenwerken met een vriend!
Heb je meer belangstelling voor boksen? Dan is ARMS een titel die je dit voorjaar in de gaten moet houden. Boks in allerlei arena's en ga in deze multiplayer-vechtsport het gevecht aan met een keur aan goedgetrainde boksers, elk met zijn of haar eigen vaardigheden en vechtstijlen. Ben je op zoek naar een wat klassiekere vechtgame, dan ligt ULTRA STREET FIGHTER II: The Final Challengers vanaf 26 mei ook in de winkel!
Vergeet bovendien niet dat FIFA, NBA 2K18, Rayman Legends: Definitive Edition en tal van andere games voor de Nintendo Switch later dit jaar worden uitgebracht!