H2x1_SNES_KirbySuperStar_Interview.jpg
Dit is het laatste interview in deze reeks interviews om de release van het Nintendo Classic Mini: Super Nintendo Entertainment System te vieren. Het onderwerp voor dit zesde interview is Kirby Super Star, dat in Europa uitgebracht is als Kirby's Fun Pak.
In dit laatste interview hebben we een gesprek met Masahiro Sakurai, de alombekende ontwikkelaar van de Super Smash Bros.-serie. Sakurai-san is ook de maker van onze schattige en roze Kirby.
Kirby Super Star werd drie maanden voor de release van de Nintendo 64 in Japan uitgebracht. Het was de derde game in de reeks met hem als director. Ik stel hem verschillende vragen zoals de streefdoelen tijdens de ontwikkeling en welke problemen hij allemaal tegenkwam.
Toen ik klein was, was er een anime genaamd Dokonjo Gaeru.1 Er zat een hele oude onderwijzer in, die heette Machida. Hij zei altijd: "Ik ben al 25 jaar onderwijzer". En nu ben ik zelf op dat punt beland. (lacht)
1. Dokonjo Gaeru: Een manga-serie door Yasumi Yoshizawa die vanaf 1970 zes jaar lang in Weekly Shonen Jump verscheen. Er was ook een anime-serie op tv.
Het verbaasde me een beetje dat de tweede game, Kirby’s Adventure2, op NES en niet op SNES werd uitgebracht.
2. Kirby’s Adventure: Een actiegame die oorspronkelijk in Japan werd uitgebracht voor het Famicom-systeem in maart 1993, en voor de NES in Europa in december 1993.
Kirby’s Adventure verscheen in 1993, drie jaar nadat de Super Famicom in Japan op de markt kwam.
Het NES-systeem ging lang mee. Ik kreeg de opdracht om Kirby’s Adventure te maken waarschijnlijk vanuit de gedachte om de Game Boy-game naar NES te brengen. We hadden de Game Boy-game gemaakt voor beginners en dat was prima. Maar ik dacht dat NES-spelers in de nadagen van dat systeem geen beginners meer waren op videogame-gebied.
3. Copy: Met deze vaardigheid kan Kirby zijn vijanden opzuigen en krijgt hij daarbij de mogelijkheid hun krachten te gebruiken.