Deze reeks interviews is gedaan om de release van het Nintendo Classic Mini: Super Nintendo Entertainment System te vieren. Mijn onderwerpen voor dit vijfde interview zijn Super Mario World en Super Mario World 2: Yoshi's Island.
Super Mario World werd tegelijkertijd uitgebracht met de Super NES, en is de game waarin Yoshi zijn debuut maakte. Super Mario World 2: Yoshi's Island, dat vier jaar later werd uitgebracht, was de eerste game waarin Yoshi optrad als hoofdpersonage. Daarom praat ik vandaag met Takashi Tezuka, Shigefumi Hino en Hisashi Nogami voornamelijk over Yoshi.
Nogami-san, u heeft meegewerkt aan Animal Crossing1 en Splatoon.2 Super Mario World is een van de spellen die we vandaag gaan bespreken, maar u werkte nog niet bij het bedrijf toen het spel uitkwam.
1. Animal Crossing: Het eerste spel in deze serie van gemeente-simulatiespellen werd oorspronkelijk uitgebracht in Japan voor het Nintendo 64-systeem in april 2001. In totaal zijn er zes spellen uitgebracht in deze serie, waaronder versies voor systemen van de Wii- en Nintendo 3DS-familie.
2. Splatoon: Het eerste spel in deze serie van schietspellen werd uitgebracht voor de Wii U in mei 2015. Een tweede spel werd uitgebracht voor de Nintendo Switch in juli 2017.
Uw eerste ervaring met Super Mario World was gewoon als dat van een speler. Later zal ik nog even vragen wat u ervan vond.
3. Pikmin: Het eerste spel in deze serie van puzzel-strategiespellen werd oorspronkelijk uitgebracht in Japan voor de Nintendo GameCube in oktober 2001. Het laatste spel, Hey! PIKMIN, werd uitgebracht voor de Nintendo 3DS in juli 2017.
Dat klopt. Ik ben vanaf het eerste spel betrokken geweest bij de serie, tot en met Pikmin 3 voor de Wii U. Later, voor de ontwikkeling van Super Mario Maker4, hielp ik bij de verwerking daarin van de vormgeving die ik had gedaan voor Super Mario World.
4. Super Mario Maker. Dit spel werd uitgebracht voor de Wii U in september 2015. Spelers kunnen zelf Super Mario-levels maken en ook levels spelen die anderen hebben gemaakt. Super Mario Maker for Nintendo 3DS werd uitgebracht in december 2016.
Met andere woorden, pixel art die u lange tijd geleden had gemaakt, werd teruggebracht in Super Mario Maker.
Ja. Ik had die vormgeving ongeveer 26 jaar daarvoor gemaakt, dus er kwamen veel herinneringen naar boven.