Hoofdstuk 3: Prinses Zelda beleeft haar eigen avontuur
Een belangrijk element van deze game is dat prinses Zelda de hoofdrol speelt in haar eigen avontuur, voor het eerst in de The Legend of Zelda-serie.
Aanvankelijk dachten we dat Link weer de hoofdrol zou hebben. Maar toen we werkten aan de gameplay met de echo's, en Link overal dingen lieten kopiëren en plakken, zaten het zwaard en schild in de weg. Als je een zwaard en schild draagt, kun je die gewoon gebruiken om te vechten. Dan hoef je geen monsters voor je te laten knokken.
Dus dachten we: Misschien moeten we spelers eerst alleen echo's laten gebruiken, zodat ze daaraan kunnen wennen, en pas later een zwaard en schild geven. Maar we dachten dat ze dan toch, als ze eenmaal het zwaard en schild hadden, zouden stoppen om echo's te gebruiken.
En dan wordt het weer net als in de andere The Legend of Zelda-games. Hoe lossen we dit op? (Lacht)
Echo's en een zwaard en schild… Dat ging gewoon niet goed samen. Er zijn heel veel verschillende echo's, en om het meeste uit de gameplay te halen, besloten we de gameplay tot echo's te beperken.
Maar in dat geval moet het iemand zijn die niet met een zwaard en schild vecht, nietwaar? Welk personage uit de serie zou daar goed bij passen, en brengt ook nog het vernuft mee? Nou ja, prinses Zelda dus.
Maar is het geen grote, gewaagde stap om prinses Zelda voor het eerst de hoofdrol te geven, gezien de lange geschiedenis van de serie?
Tijdens de vele jaren dat we aan de Zelda-serie werken, hebben mensen vaak opmerkingen gemaakt als: "Wordt Zelda ooit eens de heldin?" en "Ik zou weleens als prinses Zelda willen spelen". Als mensen daarmee bij mij kwamen, antwoordde ik altijd: "Natuurlijk, zolang het logischerwijs binnen de game past en bij haar als personage past." Het lukte me alleen niet om iets te bedenken wat echt recht zou doen aan haar als personage. Maar toen ik het team zag worstelen om de ideale hoofdrolspeler voor deze game te vinden, dacht ik, dit is precies de juiste game voor haar!
Dat is de kap die Link draagt aan het begin van de game. Hij vertegenwoordigt dus Link, die al vele avonturen heeft doorstaan.