Redeeming a download code on the web
You can now redeem download codes for Nintendo 3DS software on the web! By logging in with your Nintendo Network ID, your software will start downloading to your Nintendo 3DS family system, so it’ll be ready and waiting the next time you pick up your system*.
Before you get started, make sure you’ve connected your Nintendo 3DS family system to the internet, and enabled Automatic Software Downloads in System Settings -> Internet Settings -> SpotPass.
That’s it! The next time your Nintendo 3DS family system connects to the internet, it’ll start downloading your software, so it’ll be ready to go when you are.
If you’re signed up to receive Nintendo newsletters, you may occasionally receive emails containing download links for special demos or other downloadable content.
Once you’ve clicked the link and signed into the website with your Nintendo Network ID, your download will start automatically. Keep your eyes peeled for special newsletters in the future!