With its Circle Pad, Nintendo 3DS XL offers full analogue control in your game worlds.
If you've ever played with a system from the Nintendo DS series you'll be right at home when you first pick up a Nintendo 3DS XL, with familiar favourites like Touch Screen controls, microphone input and the +Control Pad all back on board. But Nintendo 3DS XL offers a bunch of additional control inputs that expand your gameplay possibilities!
With its Circle Pad, Nintendo 3DS XL offers full analogue control in your game worlds.
Using the inner and the outer cameras, your Nintendo 3DS XL can pick up real-world visuals and have these affect what happens in your games.