And this time, you can control your kart by tilting the Nintendo 3DS system. It has
A Series First Driver´s Perspective
And this time, you can control your kart by tilting the Nintendo 3DS system. It has gyro controls .
Yes. First, Konno-san asked if we could use the gyro sensor20 for something. By chance, the programmer who had worked on the wheel controls for Mario Kart Wii joined the team about that time, so we decided to try to do controls using the gyro sensor.
For Mario Kart Wii, the accelerometer21 in the Wii Remote controller detects how fast you turn the wheel. 20 Gyro sensor: A measurement device. Its uses include calculating angle, rotation speed, and also controlling position. 21 Accelerometer: An electrical circuit element that can detect changes in speed. The accelerometer in the Wii Remote controller can detect the rate of acceleration in three dimensions.
That’s right. And while we were making adjustments, we put in the first camera from the driver’s perspective that has ever appeared in Mario Kart.
Come to think of it, it is the first time in the Mario Kart series that we have shown the game from the driver’s perspective.
They said, “It’ll take some time to make a highly-detailed one. Is that alright?” By the way, in replay mode, you can change the camera, so you can use the normal camera when you race and then switch to the driver’s view just for the replay.
If you’re driving with it set to the driver’s viewpoint, is it hard to tell when you hit another kart?
No, it’s alright. But there was a problem of not knowing what happened when a shell hit you.
And when you go over a banana, you spin. When that happens from the driver’s point of view, you might get dizzy, so the camera pulls back and just the kart spins.