Especially when this game is played by not using gyro controls, Mario Kart 7 has received the blessing of 3D incredibly naturally. I think it is the game that can be accepted that way most easily. The development staff of Super Mario 3D Land22 said Iwata Asks: SUPER MARIO 3D LAND Why do you think Mario Kart 7 is so compatible with 3D? 22 Super Mario 3D Land: A 3D action game released for the Nintendo 3DS system on November 13, 2011. It is the latest game in the Super Mario series.
It’s because your line of sight is fixed. The surrounding scenery slides past like in the real world, so it feels natural. And it was a good thing that we adjusted each individual aspect, making sure it didn’t jump out too much or that there wasn’t too much disparity.
Yabuki-san worked really hard on adjustments, so nothing seemed unusual to me in 3D. And perhaps it doesn’t blur because the player is looking just a little ahead of the kart.
That’s right. You can easily imagine ahead of time where the player will look. It may be outside your area of expertise, but what do you think, Nagata-san?
I think there are two types of players. People who say they’re controlling a character and people who become the character. I’m the type who becomes the character, so when I get hit by a shell, I say, “Ouch!” (laughs)
The first game that I experimented with in stereoscopic 3D on the Nintendo 3DS system was Mario Kart Wii.
My first impression of it was really good. At that time, I was already certain that we could pull off Mario Kart in 3D. When they’re driving in the same direction all the time, the players look at the kart and glance ahead, so the perspective conditions were good.
Thank you. Soon it will find its way into the hands of the players, so to end this session, if there is anything you want to convey to them, I would like each of you to do so now. Let’s start with you, Nagata-san.
I wonder if it’s really alright to enjoy work this much! (laughs) To be honest, as I played, I hardly felt like I was working at all!
Is that so? (laughs) When you were testing the Wi-Fi communication function in-house, I got to join, and it was really fun.