It Gets Going After You Beat the Game
Now I would like you all to tell me what it is in Nintendo Land that you highly recommend. Yamashita-san, can I start with you?
Sure, I recommend the Team Attractions. If you beat all the levels in level-based attractions, an extra stage appears that’s like a secret level. Especially when it comes to Metroid Blast, no matter how many times I play it, I can’t clear it! (laughs)
Exactly. And all the levels have a Master Rank13. Even the extra stages are hard to beat as it is, so the Master Rank is really quite something…13. Master Rank: This status is gained once you clear a stage under restricted conditions, such as not using certain attacks.
I’ll feel sad as a developer if it’s all over when you only beat it once! (laughs) We put in a lot of elements that you can play for a long time well after you clear it.
The Legend of Zelda: Battle Quest . The time attack modes have a lot of flavour because they’re simple.
That is awesome! The machine runs by itself so the trick is in how you handle the curves. Depending on the timing, how you accelerate after a drift will affect your score.
The more you play, the more you can enjoy a deeper game experience. Sakaguchi-san, what about you?
On the point of playing up the game, if you can clear a certain criteria in each of the attractions, you’ll gain a special title. If you can get it in all the attractions, you’ll be able to see the ending. The rest is up to the players to find out for themselves! (laughs)
Another point I’d like to mention is that there is an incredible amount of music tracks in this game. If you count short ones like fanfares and arrangements, there are more than 200 tracks.
That’s right. There are a lot of arrangements of music that people will remember from the past, so that will get you excited.