Design follows Function
Sakaguchi-san, after it had been decided that we would make it as a Nintendo theme park, when did you hear about concrete design of the game world?
I came in about the time that the prototype had come together somewhat. We started by thinking about what kind of package we could put the separate building blocks into.
We came up with the official name of Nintendo Land quite a while later, but we had already decided on the idea of a Nintendo theme park by that time.
If it were a package for a sports resort game it would need to have cohesion, but with theme park attractions as the theme, the more different their atmospheres, the more each game’s personality would stand out. The theme park idea was an important one for bringing together what are at first glance disparate elements.
That’s right! (laughs) We designed each game to show off its characteristics – adopting a 2D-like screen, taking an overhead view or dividing up the screen, and so on. Another characteristic of Nintendo Land is that before you take on each attraction, there’s a scene featuring Mii characters dressing up into different costumes.
In Donkey Kong’s Crash Course , the triangles that roll away aren’t even shaped like people! (laughs)
Design-wise, I wondered, “What in the world is this?!” (laughs) But triangles were the most fun for playing, so we simply kept the same design from the prototype. We settled matters one after the other, and thought, “This is what this game is like,” and tried to achieve bold designs.
But if a Mii character dresses up as Mario, transforming into an imitation Mario, the difficulty arises of how far you can tamper with the original.