How have people reacted to the final product?
Something I sensed especially during E3 was that it’s challenging to communicate its appeal in a few sound bites.
Compared to how easy it is to recognise what kind of game Wii Sports is by someone swinging around a Wii Remote like a tennis racquet, Nintendo Land is difficult to convey.
As we polished it up, we had families test it, with kids from five- to six-years old up to people about 70 years old trying it out without any explanation. The kids really took to it and explained it to the older folks, and before we knew it, everyone was playing. I think once you try it, groups of friends of families are able to figure it out themselves, even those who aren’t used to playing video games.
But even now, I am still feeling it a challenge that people need to play the game in the first place in order to really understand the experiences that they can enjoy. But watching people play it, communication is occurring in a different way than ever before for multiplayer gaming, so I’m certain it will liven the place up.
Until now, I’ve felt like games for lots of people were incredibly fun when everyone has about the same skill level, but when there’s a difference in skill levels, it’s difficult for everyone to enjoy them the same way. With several of Nintendo Land’s attractions, however, I feel like people with different skill levels can all play.
14. Takashi Tezuka: Executive Officer, Software Development Department, Entertainment Analysis & Development Division. He has been involved in the development of many series such as Super Mario, Yoshi and Animal Crossing. He has appeared in sessions of "Iwata Asks" over the original Super Mario developers for the 25th anniversary of Super Mario, the history of handheld Legend of Zelda games for The Legend of Zelda: Spirit Tracks, New Super Mario Bros. Wii (Volume 2), and the producers of SUPER MARIO 3D LAND, as well as in the special edition sessions of "Iwata Asks" for E3 2012 covering New Super Mario Bros. U and New Super Mario Bros. 2.
Mario was running around and we were chasing him, but since Miyamoto-san didn’t have a handle on the land forms, he didn’t know how to chase him.
I’d think, “Aw! Why’d you go that way, Miyamoto-san?!” and watch over his playing, but then he would – completely unintentionally – catch up with Mario. It’s made so that even if you’re not very good you can still do well.
And when it’s over, you can have a good time all over again by watching the replay.
The routes Mario flees along and everyone else uses to chase him show up just the way they were . You can really tell how everyone was moving, so the replays are really effective. Miyamoto-san alone was apart from the teamwork and off wandering around, but to Mario that seemed like a diversion.
It’s also interesting how conversation arises due to differences in role. When you play tag, if you’re It, your attitude is “Mwa ha ha! I’m going to get you!” But if you change controllers, the roles switch and everyone’s tone suddenly reverses. When you’re playing, words just pour out.