When the finish line for this project had come into view, (Kiyoshi) Mizuki-san16 went to consult Eguchi-san and said, “We’re going to make an empathy network,” and then Miiverse – which we just mentioned – suddenly entered the picture.16. Kiyoshi Mizuki: Network Business Department. A producer of Miiverse. In addition to appearing in the session of "Iwata Asks" with the producers of Miiverse for Wii U, he has appeared in past sessions over Iwata Asks Walk with me! and the Nintendo 3DS Pre-installed Software.
But before Miiverse came up, we had talked about how since it was a theme park, we wanted it to be a plaza where, like at a world fair, people from all over the world would gather.
I also really wanted to make a plaza like this. I thought you needed to be able to see lots of people gathered. I wanted to show people’s Mii characters wandering around and forming lines. Walking around the plaza, you really feel like you’ve come to a theme park to have fun.
But Miiverse didn’t exist at the time, so we wondered how we could make it like that.
Yeah. First, we talked about getting Mii Contest Channel17 Mii characters from the server and having them appear in the plaza.17. Mii Contest Channel: A Wii Channel. Users may post their Mii characters for others to see, or receive Mii characters from others. Users may also submit Mii characters to contests following certain guidelines, and evaluate others' Mii characters.
Yeah. I really thought we should do it. I think I placed unreasonable demands on Yamashita-san, though.
That struggle paid off, though. It feels like there are living people in Nintendo Land.
I kind of like that atmosphere when you can see posts from overseas, and languages I can’t read are flying around.
Yeah. Compared to pre-readied Mii characters, ones that someone has made are much more alive, so Miiverse really brought the plaza to life.
There’s another point to the plaza. It’s easy to think of Nintendo Land as a game for many people to play, but I also want to consider people who will play alone. I want people to encounter others through Miiverse and not feel as if they’re playing alone.
That gives rise to motivation for playing again the next day. You can play at different times and don’t have to play together. But I think there’s a great value to knowing that there are actually people who have the same experience and empathise with each other.
Um, to be honest, I was wondering what people would write in Miiverse. But even if they write idle things like “I cleared such-and-such,” when you see that, you naturally get excited.