The Nintendo 3DS system’s StreetPass itself can’t do it with the same person until eight hours later.
For example, if you passed the same person every five minutes, your StreetPass Mii Plaza would fill up with the same person.
I consulted with Konno-san, and we made it so that with the relay points as well, you can’t do StreetPass at the same relay point unless eight hours has passed.
Actually, it would have been fairly easy to put in protection so that if you go to a certain relay point and communicate and then go to a different relay point, it won’t communicate unless eight hours have passed. When I talked to Konno-san about that early on, he said, “No” right away. (laughs)
There were a variety of technological hurdles. We used 100,000 access points worldwide for this, with data for hordes of people uploading to a special server. We had to process an enormous amount of data exchanges in real time, passing the appropriate data to all kinds of people. Three years ago, we still weren’t sure we could prepare a server up to that task and operate it correctly.
There are a lot of other things you had to do with regard to Nintendo 3DS communication.
So while some said that beginning this project would be hard, there had been a lot of enthusiasm especially for the last six months about doing it no matter what. Since you were one of the people who first suggested it, Konno-san, would you explain?
Sure. I heard that while StreetPass is already popular in Japan, there are fewer users overseas. Then I had a long business trip to America in March, so I decided to see what the situation was like for myself and walked around New York City with my Nintendo 3DS.
America is considered a car society, but New York City has a robust public transportation system and is one of the world’s liveliest cities.