Now I’d like to hear each of your thoughts now that StreetPass relay points have begun. Let’s start on the left with Matsuoka-san and proceed in order from there.
The night it was released, I went to a local shop that looked mostly deserted. I was incredibly relieved when the green lamp came on.
My mother is really into Animal Crossing and she always carries around her Nintendo 3DS even when she goes shopping.
Vacationing to Kyoto or Tokyo results in lots of hits, but locally… My mother lives in a provincial city, where she might only get three people a day, or five at the most, so she always said that she wanted to pass more people. But when I asked her after the release of StreetPass relay points, she said she had a feeling she was getting more. When I went home, I had her show me her Nintendo 3DS, and she was having more StreetPass encounters. Even I was surprised, like, “It really does have an effect!”
Yeah. He discovered the StreetPass function by himself, figured out HH Showcase himself, and realised how fun it is. He started carrying around his Nintendo 3DS whenever he goes shopping, but he was hardly passing anyone. When I told him about the relay points, he was really happy. Now I bet he goes to 7-Eleven every day! (laughs)
After this service began, I went online to see what people were saying, and people were saying things like, “I live in the country, so it’s a big help!” and, “I just had my first StreetPass experience!” so I was really happy. My hometown has even less of a population than Inoue-san’s, and the day StreetPass relay points were released, I was certain no one was using them.
Yeah! Earlier I mentioned Fluentd that we used to collect usage logs. Other than that we also use a service called Amazon Redshift31 to analyse data. Because of that we’re able to monitor usage almost in real-time. So I took a look six hours after the service started, and there were already 40 hits, so I was like, “People are using it!” (laughs) I was overjoyed.31. Amazon Redshift: One of the cloud services provided by AWS, Amazon Redshift is a system that can conduct large-scale data analysis.
Since the release, I’ve been surprised at the size of the response. Like Iwata-san said at the beginning, we didn’t issue any advance notice in Japan about implementing this service – it didn’t get much attention and began sort of secretly – and I thought it would build up bit by bit, so I never imagined we’d be here today with Iwata-san asking about it! (laughs)
Since so many people are using it, it was truly well worth our while to make StreetPass relay points. (laughs)
I commute to work by bicycle. As I’m one of the people who first suggested this, the night after service began, between the company and home, I checked in at seven relay points.
You didn’t waste a moment hopping between one relay point after another! (laughs)