But you had to hurry.
When Tag Mode relay points existed for Nintendo DS, you used the system itself to exchange data with another person, but now data uploaded from access points such as Nintendo Zones is stored on a server for a bit. So we decided to prepare a server at the company, but we had to wait about a month for delivery.
Using the cloud as servers is very suited to making a service when, as with StreetPass relay points, you cannot predict ahead of time how many hits will come in from the 100 thousand access points around the world. This way, you can easily increase the number of servers in line with circumstances, or decrease the number if they aren’t necessary.
Actually, Miiverse22 for Wii U has a similar structure. Many large-scale web service companies out there are switching their server structure over to the cloud.22. Miiverse: A network service that allows people all over the world to connect through their Mii characters and more fully enjoy video games integrated with Wii U console at the system level. People can interact by sharing their thoughts in the communities of their favourite games and by posting handwritten illustrations and comments.
Right. So during development, we talked about potentially placing servers for America in America, and other servers within their targeted regions. But after evaluation, we ultimately decided on placing all servers in one single location. But just the fact that we were able to consider these things in the first place and being able to work flexibly when we needed to, was an advantage with a service like AWS.
This is data I measured myself, but 20 to 30 seconds when it’s fast, and if it takes longer, about one minute.
Internally, there are several server development teams that proactively utilise open-source software. We’re one of those teams, and we used a number of open-source software programs.
Programs, manuals and other information for open-source software is available on the internet, and they’re available to anyone. It’s “open”, so the world’s programmers can continually polish it up. A representative and well-known example is the operating system Linux23.23. Linux: An operating system developed by a university student in Finland. It was later released as freeware and improved by many developers.
That’s right. Out of those open-source software, we adopted a data management software called HBase24. HBase can handle high amounts of processing, while being good at increasing system performance by adding on servers. I thought it was suited for our scenario where data would be processed constantly, and how we could easily build upon it to expand the infrastructure when we needed to depending on the workload. We were already testing it out on another project since about the end of last year, so we had learned quite a bit about it already.24. HBase: A product developed by a non-profit corporation in America that supports open-source software. It is used by major social network services such as LINE and Facebook.
Since it is open-source software, general web companies aside from Nintendo are using it.