Thank you.
To commemorate the twenty-fifth anniversary of Super Mario, Nintendo will be releasing Super Mario All-Stars – 25th Anniversary Edition for Wii. It will include a “Super Mario History” booklet with information about the 25-year history and development of the Super Mario games, along with a soundtrack CD featuring music from the Super Mario games. Today I’ve invited three sound staff members to ask them about the tradition behind the music of Super Mario. Thank you for coming today.
Right. The three of you appeared in the session of Iwata Asks - Super Mario Galaxy 21 , but would you please introduce yourselves? 1 Super Mario Galaxy 2: An action game released for the Wii console in May 2010 in Japan.
I’m Kondo from the Software Development Department of the Entertainment Analysis & Development Division. I worked on the music for Super Mario2 25 years ago, and I’ve been involved with the series all the way up through the most recent Super Mario Galaxy 2. 2 Super Mario Bros.: An action game released for the Famicom (NES) in September 1985 in Japan. It is included in Super Mario All-Stars – 25th Anniversary Edition.
I’m Yokota from the Tokyo Software Development Department. I’ve been involved with making Mario music since Super Mario Galaxy.3 3 Super Mario Galaxy: An action game released for the Wii console in November 2007.
I’m Nagamatsu, also in the Software Development Department’s Sound Group, just like Kondo-san. The first Mario game I worked on was Mario Kart Wii4, but when it comes to the traditional Super Mario series, I’ve worked on New Super Mario Bros. Wii5 and Super Mario Galaxy 2. 4 Mario Kart Wii: A racing game released for the Wii console in April 2008. 5 New Super Mario Bros. Wii: An action game released for the Wii console in December 2009 in Japan.
There’s quite a catalogue of music for the Mario games. Wasn’t it hard to choose certain songs from that vast amount of music for this CD to commemorate the series?
It sure was. At first we were worried about how to structure the compilation, but then we decided the fans would probably be most pleased to hear one representative song from each of the ten games from the original Super Mario Bros. through Super Mario Galaxy 2.
We started by lining them up in the order you hear them in a game - starting with Ground Themes or Main Themes - then partway through we introduced a change, slipping in music from more athletic scenes.
Oh, that’s right. Title songs didn’t appear in the Super Mario games that came out for the Famicom.
Right. We put the first title song into Mario World7 for the Super Famicom. 7Super Mario World: An action game released simultaneously with the Super Famicom (Super NES) in November 1990 in Japan. It is the fourth game in the series.
I’m a real game music fanatic. I love Mario music, and I think fans will like this selection, too.