At first, you receive vague requests, but in the end, they turn out so rich. I’m interested in that.
When I became involved with this project, the landforms weren’t done yet, so, for example, when I thought about Zelda’s outfit, the setting was the sky, so I thought, “Red is good to set against the blue sky.”
And there’s bird-riding, so I would imagine all sorts of things like, “Flowing cloaks would be cool,” and, since Skyloft is up high, “The climate must be cool.” I talked with the people in charge of the landforms, and the design leader said, “All right, let’s make it the kind of world where people wear these kinds of clothes,” and made the characters that way.
That he is an opponent for sword battles, and a Demon Lord who has some sort of objective, and his personality is a little affected and vain.
Yes. He’s an important character, but I didn’t have any more details, so we all threw out ideas and solidified his image. Design-wise, the opinion arose that if there is a shape to serve as a symbol of a character, that character will make a stronger impression, so he turned out with a design that features lots of diamond shapes. And we adopted that not just for his outfit, but for his effects, too.
And like we mentioned earlier, the people in charge of the cinematic scenes and script added as many ideas as they could. (laughs)
We all joined forces, and a note like “He moves in a weird, wriggly way,” that only existed in a written form, was worked on by those who draw the storyboards and changed into pictures of better quality.
And someone in charge of enemies said he wanted Ghirahim’s tongue to slither out in order to emphasise his creepiness. So we even had to include his tongue in his bone structure12 and so forth. 12Bone structure: This term is used when creating movable body parts in computer graphic tools for animation.