Editor's note: this interview features videos captured from the Japanese version of the game. In the UK & Ireland this game will be available in English.
This is the fourth session of “Iwata Asks” on The Legend of Zelda: Skyward Sword. Today, we will talk about the desert. I’ve talked with you quite a lot now, Fujibayashi-san! (laughs)
I would like to start by asking all of you who worked on the desert exactly what it was you did.
I’m Takemura from the Entertainment Analysis & Development Division (EAD). The desert has three independent areas. I worked on the third.
That is representative of how dense the content of this Legend of Zelda game is. You just used the word transformation, which you don’t usually hear used in conjunction with The Legend of Zelda. I will ask about that in more detail later.
I’m Kitagawa from EAD. I worked on the first game field and dungeon when you first enter the desert stage.
I guess we did! (laughs) In the first area, we challenged ourselves to incorporate all kinds of gameplay revolving around that transformation system.
You say the desert has three areas, so it’s a rich place representative of this dense Legend of Zelda game. I doubt the readers of “Iwata Asks” understand what you mean when you talk about transformation and the desert becoming a sea. Fujibayashi-san, how did you compose the desert?