Making the First Field
Editor's note: this interview features videos captured from the Japanese version of the game. In the UK & Ireland this game will be available in English.
This is our second session of “Iwata Asks” covering The Legend of Zelda: Skyward Sword. I’ve gathered you all here to talk about the theme “The Dense Forest.” Please say what you worked on and introduce yourself. Fujibayashi-san was in the previous session, so let’s start with Asuke-san.
Its name - the Sealed Grounds - suggests there’s something significant about it.
I’m Hiramuki, also from EAD. The first game I worked on at Nintendo was Pikmin.1 After that, I worked on the fields of Pikmin for a long time, but then I became involved with The Legend of Zelda with The Legend of Zelda: Phantom Hourglass2 for the Nintendo DS system. 1Pikmin: An AI action game for the Nintendo GameCube system in which the player searches for hidden treasure while accompanied by mysterious creatures known as Pikmin. The first game was released in October 2001 in Japan and the second game in April 2004 in Japan. Both titles were also released as part of the New Play Control! series of games for the Wii console in December 2008 and March 2009 in Japan. 2The Legend of Zelda: Phantom Hourglass: A stylus-controlled action-adventure game released in June 2007 in Japan as the first title in The Legend of Zelda series for the Nintendo DS system.
I’m Ito from EAD. I was in charge of the overall special effects. Since joining the company, I have worked on The Legend of Zelda: The Wind Waker3, The Legend of Zelda: Twilight Princess4 and The Legend of Zelda: Spirit Tracks5, so this game was my fourth Legend of Zelda title. 3The Legend of Zelda: The Wind Waker: An action-adventure game released for the Nintendo GameCube system in December 2002 in Japan. 4The Legend of Zelda: Twilight Princess: An action-adventure game released for the Wii console and Nintendo GameCube system in November 2006. 5The Legend of Zelda: Spirit Tracks: An action-adventure game released for the Nintendo DS system in December 2009.
To start off, this Legend of Zelda game is structured so as to provide the enjoyment of playing in familiar places. So rather than making a bunch of new game fields - as in past games - you wanted to create fields where the player can go through more than once to thoroughly enjoy the environment. First, I would like you to talk about why you decided to make it like that.
All right. First of all, the producer, Aonuma-san, said, “Let’s make this Legend of Zelda game compact.”
Miyamoto-san has always said that to Aonuma-san - and this time Aonuma-san said it to you! (laughs) If you make a bunch of new fields, and just stretch it out, it just gets big and can be a bit of a drag.
That’s right. I thought we could discover a new pleasure if, instead of just stretching it out, we made fields with height and depth, so that every time you went to one, you would experience a fresh surprise and discover new enjoyment.
In other words, compact doesn’t literally mean small and cramped game fields, but denser ones, while still compact.
So Hiramuki-san planned the first game field and dungeon, but you were the one who asked him to?