Dealing with “Veteran” Gamers
Majora’s Mask had finished, and development of The Wind Waker 16 had begun. We were making a 3D Zelda game, and making a game for a handheld device with Capcom. The two were advancing in parallel. 16The Legend of Zelda: The Wind Waker: An action-adventure game released in Europe in May 2003 for the Nintendo GameCube.
In 2001, Oracle of Seasons and Oracle of Ages were released, and in 2004, The Minish Cap 17 was released. I took over the development of The Minish Cap soon after I had become a producer. 17The Legend of Zelda: The Minish Cap: An action-adventure game released in Europe in November 2004 for the Game Boy Advance.
And as you were making The Minish Cap, you were preparing for Twilight Princess 18. 18The Legend of Zelda: Twilight Princess: An action-adventure game released in Europe in December 2006 for Wii and Nintendo GameCube.
That’s right. And as we were making Twilight Princess, we were making Phantom Hourglass 19 for the DS. 19The Legend of Zelda: Phantom Hourglass: An action-adventure game released in Europe in October 2007 as the first title in the Zelda series for the Nintendo DS.
Yes. Phantom Hourglass took three years to complete, and Spirit Tracks took two. In Zelda terms, that’s smooth sailing. (laughs)
Yeah, I guess it is. (laughs) Tezuka-san and Nakago-san, I heard that rather than participate directly in development of Spirit Tracks, you served as testers part of the way through.
We played it while it was still in development, and gave feedback. I played it all the way through, and it was good.
Nakago-san, don’t lie! On numerous occasions you stopped and said, “This is no good!” (laughs)
Um…let me tell you what happened. For Zelda games, special consideration is needed for people playing for the first time. I was a producer, so, like Miyamoto-san, I was keeping an eye on things and tightening everything up from the early stages of development. Then, halfway through, two elder advisors suddenly joined. But, since they were just testers, they quickly got beyond what I had worked on.
Of course they would find problems in the places you hadn’t polished up yet. (laughs)
They raked me over the coals about places I hadn’t even seen yet, saying, “It’s good up to here, but after that it’s awful.” Then I raced to catch up.
I know just how harsh the language can be when two of the Manzai Trio start criticising.