This is a bit of a digression, but…
(flipping through the file in front of him) After we talked about New Super Mario Bros. Wii for “Iwata Asks,” I decided to see whether what we said was accurate or not.
It says “adventure.” Over the course of these few pages it doesn’t just talk about the overall structure of Zelda, but also items and enemies.
It always said “adventure.” Whether it was “Mario” or “Zelda.” On the second page, for items, it mentions compasses, bows and arrows, boomerangs, and gold and silver.
On the third page, labelled “Enemies,” it says “Hakkai.” I think that became Ganon. (Editor’s note: The Hakkai reference must be from “Chohakkai” (which is the Japanese name, and called “Zhu Balie” in Chinese), a pig-like character that appeared in the 16th century Chinese novel “Xi Yóu Jì” (“Saiyuki” in Japanese). He is typically portrayed with having a pig’s head. This story is popular in Japanese culture.)
Oh, it’s two by two. So this enemy should be two by four. It includes how to actually design it from the very beginning.
It’s dated the same year, February 13. Not even two weeks have passed since the specs were first written on the white board.
For the first thing drawn up, it’s rather complete. Did you talk about it beforehand and build up ideas?
The original specifications were drawn up in 1985, and here we are today still making Zelda games based upon these specifications.
It certainly does have the appearance of a source text. Without a doubt, this is where it all started. But it’s like I’m working just on his palm... (laughs) (Editor’s note: This is also from the novel “Xi Yóu Jì”, where the lead character “Sun Wukong” (Son Go Ku in Japanese) finds himself not being able to escape from the palm of Buddha even though he arrogantly thought he could.)
Was everything here used in the first Zelda game? I see things I don’t remember.