What Xenoblade Chronicles Means to Me
Now, to conclude the interview, I’d like each of you to give me your own take on what kind of game Xenoblade Chronicles is. Let’s reverse the order and start with the gamer’s perspective: Hiramatsu-san.
Okay! (laughs) Xenoblade gives me that same feeling of excitement and adventure that I’d get when playing games as a child. I think it’s a game that can make even grown-ups feel like that.
The first time I had a chance to play, I found it really pleasant to play as you feel relaxed just gazing at the scenery. So I hope people can not worry about the difficult bits, and just enjoy those parts at their leisure.
Ah, I can see your theatrical background coming through when you call it the ‘script’. (laughs)
That’s right. It meant that I learned to voice a whole range of the roles. (laughs)
The fact that you went that far would have been a big help when working on the music.
Well, as someone who really loves games, I always have a strong desire to really get inside the game world. When I got the chance to play Xenoblade Chronicles, I really felt that I was walking around that world. Moreover, I wasn’t just seeing things from a distance: I really felt at one with the hero, which meant I felt like I could really enter into that universe. I’m in my thirties now, and people of my generation have loved games since we were children and grown up with them. I think when people like that feel like getting into an RPG again, I can guarantee that they’ll definitely find this one to their tastes.
It’s been quite a while since Takahashi-san’s last game was released, so I would imagine that this title is eagerly awaited by lots of people.
Right. I think that many players will love this fresh, new RPG, not just long-standing fans of the Xeno series.