Kojima-san and Yokota-san, I’d like to ask you both to tell me about the special features of this title on the system side.
Right. But with Xenoblade Chronicles, the map scrolls seamlessly, meaning you can go anywhere you like. If in spite of this, we used a turn-based battle system where the scene switches when you go into a battle, I think it would impede the player’s full immersion in the gameworld.
In this title, we’ve laid a great deal of importance on that sense of immersion in the world of the Bionis and Mechonis. That’s why we went with the seamless battle system.
So as the name suggests, with a seamless battle system, you go smoothly into battles without any sudden switch from the main game field.
Right. By making the battle system seamless, it means that you can enjoy more natural battle scenes, fought in real time. Moreover, we wanted to add a new element and implemented a foresight function known as Vision Mode to the battle system.
To put it very simply, it is the capacity to foresee future dangers that will befall either yourself or your companions. For instance, if you saw that your companion was about to find themselves in peril, you’d be determined to help them avoid that fate. This capacity is not just used to see the future in cut scenes , but you’ll also see sudden flashes of the future in battle, letting you alter your strategy , and thereby change the future by saving your companions .
So basically, in the heat of battle, you’ll see an image of what may occur just an instant or two in the future, and you can use that to your advantage in controlling your party.
That’s right. It means you can avoid danger, whether it’s by increasing an ally’s defence, getting a foe to turn the other way, or using a companion with a lot of stamina as a shield. This gives you the excitement of battle, along with that sense of relief when you sidestep danger, turning it into something that I don’t think anyone will have experienced before.
I find it very responsive indeed. I think we’ve come up with a battle system where, in a constantly changing situation, you can utilise your companions’ powers to overcome problems you can’t deal with by yourself. Also, as your companions are calling out to each other, I think it has the feel of being on an adventure together with real, live players.
For instance, if you’re knocked flat by an enemy strike, your allies will sometimes give you a hand to get you back on your feet . When that happens, you’ll thank them, which serves to strengthen the bond between you.
You have Affinity, which as the term suggests, represents the strength of the bonds between you and your party members. When you help out your companions, Affinity will increase, giving you an advantage in battle.