CI16_SmartDevice_PokemonGo.jpg
Pokémon GO: The Pokémon GO Plus accessory can connect via Bluetooth Low Energy technology with any smartphone that has the Pokémon GO application installed, and provides an easy and convenient way to catch Pokémon and collect items (accessory must be in proximity of smartphone). Once the accessory is synced with a smartphone, Pokémon GO Plus notifies the player about events in the game, such as the appearance of a Pokémon nearby, using an LED display and vibration. Players can catch Pokémon or collect items by pressing the button on the device without looking at their smartphone. Pokémon GO Plus will launch in late July in Europe.
Ever Oasis: This action-adventure RPG for Nintendo 3DS family systems contains puzzle-filled dungeons, real-time battles, exploration and treasure hunting. Players use the oasis as their base, which they can expand as they play, and gain affinity with characters called Seedlings, who are themed after plant seeds, as well as a variety of other unique characters who live in the desert. Players can freely form strategic parties with any of their allied characters, using allies’ weapons to battle enemies and solve dungeon puzzles. Ever Oasis is scheduled to launch in 2017.
Mario Party Star Rush: This new Mario Party game for Nintendo 3DS takes the fan-favourite series in new directions to make it more fast-paced and portable friendly. The main mode, “Toad Scramble”, uses a new open style of map which allows up to four players to move around freely instead of traditional linear space movements. Also, because the four players roll dice at the same time, players no longer have to wait for others to finish their turns. Players pick different-coloured Toad characters to navigate the game map, and familiar characters from the Super Mario series are scattered all over the map. As players encounter these characters, they will help the player throughout the game.
Mario Party Star Rush launches in Europe on 7th October. Also on 7th October, Nintendo will launch new amiibo in the Super Mario series across Europe. The collection will feature the debut of amiibo figures for Daisy, Waluigi and Boo – and the Boo amiibo figure glows in the dark! The collection also introduces new poses for Wario, Rosalina, Donkey Kong and Diddy Kong. Launching first on 7th October will be Boo, Donkey Kong, Rosalina and Wario, followed by Waluigi, Diddy Kong and Daisy on 4th November.
Paper Mario: Color Splash: In this new Paper Mario game, the story begins as Mario and friends arrive on Prism Island and need to solve the mystery surrounding Toad characters that have lost their colour. Mario and his new partner Huey join forces to learn more about what is happening on Prism Island, and also to collect missing Paint Stars.
In a first for the series, Bowser’s minions make their Paper Mario debut in this game, and players can use the Wii U GamePad controller to “cut” sections of the landscape to help Mario solve puzzles. The game launches on 7th October.
DRAGON QUEST VII: Fragments of the Forgotten Past: This Nintendo 3DS remake of the classic turn-based game involves a young boy who sets off with his friends on a journey to restore the world to its former glory and save the present by mending lands that were sealed in the past. In addition to updated graphics and an entirely new localisation, the game does away with random enemy encounters to bring the player deeper into the game world. Players can also collect and share Traveller’s Tablets via the StreetPass feature, granting access to special dungeons offering unique rewards. The game launches on 16th September.