1x1_PokemonHub_PokemonLogoPikachu.jpg
Any Pokémon Trainer worth their salt will tell you that one of the hardest decisions they’ve ever had to make is choosing a first-partner Pokémon – and who can blame them? It’s the first time you’ll be introduced to your very own Pokémon!
When Pokémon Sun and Pokémon Moon arrive on Nintendo 3DS family systems on November 23rd, Trainers will once again be forced to make a difficult choice. Will it be Rowlet, Litten or Popplio? If you’re still struggling to make your mind up, join us as we take a look back through the Pokémon series to see the first-partner Pokémon that had players “umm”ing and “ahh”ing over which one to take.
At the start of each adventure, you’ll always get to choose a first-partner Pokémon from a choice of three who will accompany you on your travels. The selection of Pokémon on offer will usually include a Grass-type, Fire-type and Water-type.
Some Trainers agonise over the fine details such as a Pokémon’s type, abilities and potential to best suit them, whereas others will instinctively know which Pokémon will make the perfect partner on their journey.
Bulbasaur – Grass-/Poison type – Bulbasaur can be seen napping in bright sunlight. There is a seed on its back. By soaking up the sun's rays, the seed grows progressively larger.
Charmander – Fire-type – The flame that burns at the tip of its tail is an indication of its emotions. The flame wavers when Charmander is enjoying itself. If the Pokémon becomes enraged, the flame burns fiercely.
Squirtle – Water-type – Squirtle's shell is not merely used for protection. The shell's rounded shape and the grooves on its surface help minimise resistance in water, enabling this Pokémon to swim at high speeds.
Unlike other games in the Pokémon series, Pokémon Yellow Version: Special Pikachu Edition features only one first-partner Pokémon: Pikachu. Unique to this game, Pikachu follows players around throughout their journey.
Pikachu – Electric-type – This Pokémon has electricity-storing pouches on its cheeks. These appear to become electrically charged during the night while Pikachu sleeps. It occasionally discharges electricity when it is dozy after waking up.
Chikorita – Grass-type – In battle, Chikorita waves its leaf around to keep the foe at bay. However, a sweet fragrance also wafts from the leaf, becalming the battling Pokémon and creating a cosy, friendly atmosphere all around.
Cyndaquil – Fire-type – Cyndaquil protects itself by flaring up the flames on its back. The flames are vigorous if the Pokémon is angry. However, if it is tired, the flames splutter fitfully with incomplete combustion.
Totodile – Water-type – Despite the smallness of its body, Totodile's jaws are very powerful. While the Pokémon may think it is just playfully nipping, its bite has enough power to cause serious injury.